Apportering för hela veckopengen...

I kväll har jag tränat med mina gossar.
Huvva vad svårt det är att hålla tungan rätt i munnen när jag ska göra annorlunda än vad jag är van vid.
Åke har fina gripanden, fin pos vid avlämningen, bra fart in men bär dåligt (löst) och har tuggtendenser i snurren när han vänder upp vid avlämning.
Det har jag tänkt att vi ska ändra på och det kräver en hel del koncentration från min sida. Att det ser ut som det gör beror på mig,  ska det ske förbättringar gäller det att jag är skärpt och fokuserad. Den som känner mig vet att jag ofta är disträ, förvirrad och inte ofta målinriktad. Naturligtvis jobbar jag allt vad jag kan med att bli bättre!
Jag har hittat en metod som verkar fungera, det har skett märkbara förbättringar sista veckan även om vi långt ifrån är i mål.

Jag ska på Tåmelägret och gå spår/lydnad för Marie Sundberg. Det känns ungefär hur roligt som helst! Det nästan bästa av allt är att boendefrågan verkar ha löst sig till det bästa. Jag är bortskämd och van vid att ha tillgång till husvagn och trodde att så inte var fallet denna sommar, men tänk hur fel jag hade. Min bästaste kennelkompanjon Nina har en husvagn som bara står och skräpar som jag får låna. Är det inte underbart så säg?!
På Tåme kan man hyra in sig i rum, det mindre roliga med dessa är att hunden inte få rkomma in. Jag skulle tycka det var jobbigt att planera så att bilen inte står i morgonsol eller om det regnar och hunden är genomblöt och ska ligga i bilen och surna. Hur som haver känns husvagnsalternativet super.

Nu måste jag ändra om min flygbiljett från Stockholm så att jag kommer hem på söndag i stället för måndag så jag inte missar så mkt av lägret. Hoppas att det finns platser, ett litet bekymmer är att jag måste söka fram bokningsnr och som den ordningsamma människa jag är har jag ingen aning om var jag har det, än mindre vilket flygbolag jag ska färdas med.

Jag har lite dålig koll på vad jag bloggar om så det kan hända att jag skriver samma saker 1000ggr men det går bra att hoppa över upprapningarna.

Fille har också tränat på apportering. Även han gör framsteg, även om det går i sakta mak.
Jag kan utan att ljuga säga att Filip är bildningsbar, det är inte frågan om det. MEN! Det är en gigantisk skillnad att träna Filip-affenpinscher jämfört med en arbetsvillig schäfer.
Fille och Annas puff Sune har härjat hela dagen på jobbet. Det är kul för Fille att ha en kompis i samma ålder som också har en aldrig sinande leklust.

Nu ska jag prova glasögonbågar, de jag lånat hem ser ungerför likadana ut och det är hur svårt som helst att välja. Johan tyckte de var fula och jättestora, själv tycker jag de ser ut ungefär som mina glasögon jag hade som optikern råkade kvadda. johan tycker mina gamla asfula sneda glasögon är fina. Tur som tusan att han inte bestämmer =).
image298
Mina brillor som gick sänder när det var på lagning ↑
Mina gamla superfula, supersneda brillor↓
image299

Nu står det mellan ett par gröna Bondbrillor som heter Kalix(?), eller ett par svarta Björn Borg. Det spelar egentligen inte så stor roll vilken jag väljer då det ser ganska likadana ut. Jag ska försöka använda glasögon mer då jag ofta blir trött och i ögonen när jag är vid datorn och ser tv med linser.

Well well!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Johanna

Sov gott! Titta gärna in på min blogg.

2008-04-15 | 23:57:59
http://framtidstankar.blogg.se




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!