Bestulen och SPA

Publicerade precis förra inlägget som legat och skräpat opublicerat ett tag... Man kan visst glömma även det.

I lördags var jag på Moonlightbowling där Mattias hade sin 30-årsfest. Det var massor trevligt folk. Jag bowlade en stund, men gav upp det och minglade omkring istället. Jag vet att jag är en usel lagkamrat, jag tröstar mig med att de fick bättre poäng genom att spela för mig än att jag gjorde det själv.

Efter bowlingen var jag till M/S Bränna.  Där var det någon som snodde min jacka, inte vilken jacka som helst utan en där det står Vacker Tass över hela ryggen, inte så diskret med andra ord. Jag trodde först inte att det var sant, att den enda jackan som blev stulen var min inte så snygga reklamjacka och andra dyrgripar hängde så fint kvar i garderoben som var obevakad.

På söndag hade jag date med min pappa och syster. Vi var och fikade på Retrocafet och  det var trevligt. Det är helt otroligt att min syster Johanna är 18 år, tiden har gått så himla fort. Hon tar studenten nu i juni. Fixa present till det blir nog inte det lättaste.
Pappa hade med sig Jeppe-grindarna till min bil som jag fyndade på blocket, han ville inte ta emot pengar för dem så det var verkligen vad jag kallar ett fynd!
Nu gäller det bara att ta sig för att montera dit grindarna, vilket kan sitta nog så långt inne.

Malle är i stan och vi gick till Frasses för det gör vi alltid när Malle kommer. Där jobbade Jonathan som glatt frågade om vi saknade någon jacka. Och det gjorde jag ju. Fyllot (för det tror jag att det är) som stulit min jacka hade så fint lämnat den på Frasses på lördagnatt. Det tackar jag för! Allt mitt skrot jag hade i fickorna var kvar sånär på en klicker, men de har jag i mängd och parti.
Med andra ord så har jag fått igen min jacka och riktigt nöjd över det!

Jag, Annis och Malle var på en privat sittning med seans. Jag har varit livrädd för att göra något sånt, men det kan jag varmt rekommendera, det var inte alls obehagligt.
Vi var alla tre överväldigade, och efter snack med våra resp mammor så var även de av samma åsikt. Hur märkligt som helst, det går liksom inte att ta in, och absolut inte att förstå.

Kvällen tillbringades i AL och Helges SPA. Vilken underbar anläggning de har -aaaaaahhh!
Vi bubblade, bastade, inpackade, ansiktsmaskade, drack vin, åt kex, krustader, åt glass och tiden bara rann i väg.
Vi löste ett och annat världsproblem under kvällen och fnissade en hel del.
Det var hur härligt som helst även om det kändes i skallen när jag skulle upp i morse.

Well well!
S
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!