Framsteg...

I går (lördag) var jag och tränade med AK och Carola. Vi var på travparkeringen och det blåste kallt så in i vassen. Solen sken och vädret såg helt underbart ut, och det var det säkert om man var i lä - det var vi inte.

Vi började med platsliggning. Där har jag lite problem. Han ligger fint tills det är dags för avhämtningen, ju mer avslappnad Åke är och desto längre platsliggningen är desto större chans är det att han sträcker på sig och lyfter ändan i luften. Jag ska träna massor för att få fram det här på träning för det är ack så många sura poäng som ryker där. Någonstans på vägen har måbilden blivit knasig eftersom att han gör så...

Apporteringen har blivit avsevärt mkt bättre även om det är en lång resa kvar, jag har tränat i lina idag så han har fått ett litet motstånd och fått kämpa sig till apporten. Jag tror vi är på rätt väg. Tungen är jag däremot livrädd för, jag ser varje gång framför mig hur han tappar den och minst bryter ett ben eller några tår. Usch den är riktigt otäck.

Saktagåendet har han börjat fatta ganska bra, han går spontant och jag har belönat efter kanske  en till två meter, det är iaf en god början.

FF har börjat arta sig ganska bra, uthålligheten är inte den bästa och kanske inte koncentrationen heller men positionen har börjat bli ok. Han tränger inte längre och känns förig och fin.

Mina kamrater AK och Carola börjar vara riktigt färdiga för tävling! Ak hade missat anmäla till en tävling men det ska bli kul att få stå på sidan och hejja när det blir dags för de båda!

Själv så är vi ganska långt ifrån start men vi har heller ingen brådska.

Fille har blivit en hejjare på att kampa och leka. Det har tagit tid, men gullungen har börjat förstå att det är ganska kul även om man är utomhus. Hans träning går dock väääldigt sakta framåt. Det kanske är dags för mig att bli lite mer målmedveten med Fille.

Det var en liten träningsrapport so far....
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!