Jahapp då var det snart helg igen...

...Imorgon är det redan torsdag och fredag är jag ledig. Helt otroligt vad timmar, dagar och veckor bara susar förbi. Jag vet att jag är tjatig, men det faschinerar mig järnet.

Idag har jag fortsatt mitt vuxenliv och det känns helt ok. När jag kom hem från jobbet hade jag två timmar tillgodo innan ett möte. FjortisSandra hade lagt sig på soffan och slumrat, men vuxenSandra vann striden och istället torkade jag panelen, lister och allt annat i min hall. Grymmt najs att ha gjort undan det.

Mötet gick bra, men det är inte enkelt alla gånger. Vi försöker få till ett rättvisesystem på det vi gör och det är inte det lättaste. Det svåra är hur man mäter olika göromål. Det kan skilja sig avsevärt beronde på vem som gör vad och hur skicklig man är på uppgiften. Sen kan det vara olika trist, en sak jag tycker är -100 kan någon annan tycka bara är -15. Det är helt enkelt inte enkelt fast vi alla strävar mot sammar rättvisa.

Efter mötet skulle jag egentligen till Ulle och träffa henne och Cecilia men istället blev det lydnadsträning. Dels för samvetet över mina gossar och dels för att Karolina ett tag eftelyst hjälp med "rutan".

Under träningspasset fick vi fina resultat och jag tror att de är på G nu.
Åke fick också träna på "rutan" och han var mestadels väldans duktig. I början var han överladdad och ville tänka lite för mkt själv. Han hade förutfattade meningar om vilken av alla dessa rutor jag hade för aviskt att sända honom till.
Det som var positivt är att han är väldans lyhörd och går att dirigera om när han har tänkt sig annat än mig.
Karolina kommenderade mig i FF och det har blivit betydligt bättre. Trängningarna är avsevärt mkt bättre, plogningstendenserna finns absolut där då och då men inte i närheten så plogigt som det varit.
Fille fick träna lite läggande under gång, ställande, FF och inkallning.
Han var också laddad som en kanon. Han är hur kul som helst att träna med när han är på rätt humör och idag var en sån dag. Han hade inga invändningar mot det blöta gräset som annars kan sätta käppar i hjulet.

Eftersom jag tydligen är översocial idag var jag en stund till Lollo och drack några tekoppar. Hon och Alicia har fått det så himla mysigt i deras nya lght.
När jag kom hem fortsatte mitt sociala kall, jag och Olga hann också med att surra och dricka te. Men nu är det over and out för ikväll.

Imorgon kommer Ullis och Elise och sover här. De kommer på kvällen så innan dess ska jag fara och spåra på Väderkvanshöjden/Bjässberget.
Det ska bli massor kul både att spåra och att träffa AK och Carola.

Jag ska söka fram täckbrallor, jacka, vantar och mössa inför helgens bravader. Jag vägrar att frysa som jag gjorde ifjol och då var vi ändå en helg före i  år. Grymt trevligt ska det iaf bli. Jag rapporterar efter helgen om jag är hemlig imorgon.

Well well det blev en novell!
S

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!