Lite halvkasst...

.. Så mår jag. Känner mig allmänt risig, men jag vägrar att bli sjuk så jag har preppat allt vad jag kunnat och hoppas på bättring o bot!
Jag hade kurs idag men eftersom jag känner mig risig och Fille inte är någon höjdare i regn så valde jag att stanna hemma istället. Lite synd ändå...
Jag har  haft tur som en tokig idag och fått tid hos Anders imorgon så han ska knäcka iväg min låsning i skuldran, ska bli ljuvligt att bli av med den.

I dag har jag varit med Lollo och Alicia på stan, vi shoppade en del och var på Hanssons och fikade. Eftersom att vi tydligen inte kan få nog av varandra har vi haft en teseans ikväll och Lollan for just hem.

Jag har samlat lite fler vuxenpoäng i dag och påbörjat en utrensning av min garderob. Man kan verkligen undra vem som inhandlat alla dessa pavarottikläder, massor skulle jag inte drömma om att ta på mig och minns inte ens att jag köpt. Det känns som om nån från RK varit och dumpat ett lass i just min garderob.

I helgen har det varit farmenavslutning och herrejiiissus så mkt folk det var, jag gissar på att man inte såg skogen för alla träd eller hur man säger. Det var trevligt, men jag kom aldrig riktigt i någon partyform Humöret ville liksom inte riktigt infinna sig.

Mamsi


Jag o Mamsi tar en liten dans i hallen innan avfärden..

Tidigt som tusan söndag morgon bar det av till Tornio på INT hundutställning. Vi stannade i Paradiset utanför Kalix och drack morgonkaffe och där var det lika fint som jag minns det. Det ska bli himla roligt när vi har vårt kennelläger där sista helgen i aug. Det enda som var trist med det är att det är samma helg som jag o Ulle hade tänkt gå på whiskeyprovning på Garniz, surt men man kan inte vara överallt samtidigt och det kommer fler whiskeyprovningskvällar i höst.
I Tornio tog Svarta Tassens kennel iaf storslam! BIR blev Masken och BIM Giggan, inte så tråkigt med två cert och cacib. Våran fina Steve fick R-C och helt otippat kom Crumben sist!
Ulle och Jonas skötte mina hundar och mycket tacksam är jag för det!
Nu är det ingenting innan Norge och dit är det ett bra tag till ännu. Det ska bli härligt att återse det röda Huset och halvsvimma över norrmännens fantastiska restaurangpriser.

Mamma och Göran åker till Umeå imorgon då Göran ska påbörja sin cellgift och strälningsbehandling. Det är så tråkigt att Göran har blivit så sjuk. Jag hoppas verkligen att det går bra. Han har en aggressiv malign trippeltumör som har valt att sätta sig mitt i hjärnan och därför går den inte att operera. Jag håller alla mina tummar och tår för att Göran ska bli frisk.

Idag har Fille fått sig en välbehövlig renovering. Han är badad, trimmad, kloklippt och tandstensskrapad och ingen kan ana hur tjusig jag tycker han är. Åke däremot har åter igen fått en period då han uppför sig som att Fille är en löptik. Sjukt jobbig är han. Han piper och gnyr och ska bara begå övergrepp mot Fille (som iofs inte är ledsen över det), det brukar inte hålla i sig så länge och jag hoppas på att det går över snabbt!

Till helgen är det kräftor som gäller och det ska bli fantastiskt gott!
Well  well
S
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!