Hänt under veckan som varit..

Sedan jag skrev sist har jag varit på pappas 60-års fest!
Jag var alltiallo på festen och öppnade champage, fixade med buffén och diskade och diskade och diskade. Glömde jag säga att jag diskade?!
Extra roligt var att träffa min kusin Niklas som jag inte sett sen uppskattningsvis 96-97. Eftersom min merparten av min släkt på pappas sida bor i Stockholmstrakten ses vi inte så ofta. Min faster Lena och farbror Tommy var också på plats och jag hann prata en stund med de båda.


60-åringen

Efter två timmars sömn bar det av till Piteå för SKK utställningen där. Vädret var strålande, kanske lite väl strålande i hundsammanhang. Det var oräkneliga gånger det ropades i högtalarna om hundar som var instängda i bilar, helt otroligt så korkat. Dessutom är det "hundfolk" som är på platsen vilket gör det ännu mer obegripligt.

Filip skötte sig fint i ringen enligt vittnen. Själv tyckte jag att det kändes sådär., men det är dumt att klaga om det såg bra ut. Mindre bra var att jag hade ett linne som hakade fast sig ovanför ändan när det var meningen att det skulle hänga över sistnämnda kroppsdel.

Rantar runt i ringen

Filip fick 1:a ck BH4 
Det gick med andra ord toppen på Filles utställningspremiär. 
 
Filip står framför domaren

Lördagkväll somande jag ovaggad för att vara pigg som en mört söndagmorgon då det var Pitåe igen. Denna gång var det SSPK utställning på Nolia.
Det var lagom temperatur inomhus och gassande utomhus, perfekt för inomhusutställning med andra ord.
Hela arrangemanget var väldigt bra anordnat. Det började med gratis parkering, sen var det ett gäng fotbollsgrabbar som kom och erbjöd sig att bära våra grejer, de tom packade upp trimbord och stolar. Finalerna var utan lång väntetid, ja det var bra anordnat helt enkelt!

Filip kändes jättefin och jag är mer än nöjd med hans insatser under söndagen.




Filip fick 1:a ck BH2, bättre kunde det inte bli....
Filip blev bästa junior vilket innebar att vi skulle in in BIS juniorfinalen (som vi inte riktigt hade koll på att vi skulle till).
  
I BIS-juniorfinalen placerade sig Filip trea!!

Resten av vekcan har jag hunnit vara barnmorska åt Mette som fått valpar, uppvakta min syster som tagit studenten, firat Erik på hans trettioårsfest.

Ester kom till oss i tisdags så vi njuter av att ha henne hos oss, gladast är nog ändpå Fille och Åke.
Carola har skcikat mess där det står att de inte har någon sol och att hon saknar sina långkalsonger, hoppas de hinner få lite värme iaf när de ändå rest så lång bort för solen skull...

Idag har jag varit på trädgården och inhandlat en ny syren. Det var meningen att det skulle införskaffas mer växter men våran husse kom hem från festandet strax före sju i morse och han var så sugen på att kräkas när vi var på trädgården så jag har avtalat med mamma att åka dit med henne på tisdag istället. Överhuvudtaget är det roligare att gå på trädgården med mamma, hon har liksom ett visst intresse och det kan jag inte säga att Johan har, snarare ointresse...

Well Well!
S

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!