Sjukt mkt att stå i...

Här är händer det grejer hela tiden, jag har haft så sjukt mkt att stå i. Fast egentligen är det mest att jag stressar upp för att det är inbokade aktiviteter varje dag. Egentligen inte stressigt, men en del att stå i.
Jag gillar annars att ta dagen som den kommer och varje gång det blir för mkt uppbokat så blir jag störd över det, även fast det mest är roliga grejer.. Sandras syndrom?

Vi var i stugan hela helgen, jag och Ulle. Vi har mest bara myst, ätit, läst och surrat.
Johan var ut och åt middag med oss på fredag för att sen åka till stan för att se hockey och återvända på lördag mitt på dan.
Vi lagade mat i murrikkan (hur det nu stavas) det blev renskav med rotgrönskaer i en hot sås och det var hur gott som helst...
Vädret var väldans varierande, sol, regn, hagel, snö men inte just någon blåst. Med andra ord perfekt väder för att slappa och göra ingenting!

I källaren jobbar jag lite nu och då... Vårt "pingisrum" som jag föredrar att kalla "SPA'T" är nu nästan torrt, tvättstugan är torr så då är det bara resten kvar. I SPA'T drömmer jag om att det ska bli just precis det ett SPA!
Fast först måste jag vinna på en lott eller nå, jag har faktiskt börjat köpa lotter lite nu och då, chansen att vinna ökar iaf litegrann...

Filip har fått gå två spår i veckan och han är riktigt duktig. Jag behöver träna in markeringarna av apporter vid sidan om, men bråttom är det sista vi har.
Jag skulle vara lika duktig att lägga spårupptag åt Åke som jag är på att lägga spår åt Filip, det hade precis inte skadat.

Siv är i grosessen och väntas föda när som helst, med andra ord kan det bli valpning istället för kurs i morgon om jag har otur. Jag skulle önska att hon håller sig till fredagkväll, det skulle passa mig utmärkt!
Det känns som att det är länge sedan vi hade valpar, men det är faktiskt inte sååå länge sen. Och tänka sig att det är lika spännande varje gång!

Imorgon ska jag gå kurs hela dagen med Åke och det ska bli jätteroligt. Jag hoppas på goda tips och konkreta råd framförallt gällande vårt kassa fria följ. Och förhoppningsvis är det som det brukar att man lär sig lika mkt av att se på de andra ekipagen som av att gå med egen hund.

Jag är (som vanligt) mitt i ett viktminskningsprojekt och nu är jag så attans hundgrig så det liknar ingenting, Det ska jag fira med ett kinaäpple. Varje dag utspelas det då och då en kamp mellan Sandra och Sandra.
Den ena Sandra vill slarväta och hoppa över måltider, äta brakfikor på kvällen istället för lunch och middag, medan den andra Sandra vill äta regelbunda måltider med mellanmål. inte nnog med det så vill hon dessutom äta små portioner också...
Den andra Sandra har hitills vunnit striderna och det känns jättebra, Jag hoppas att jag kan vara motiverad och få till rutiner och vanor som gör att jag inte hela tiden måste hålla på och kämpa. Det skulle vara så skönt om det liksom kom av sig självt. Jag har kämpat med min fetma i många år nu, nästa så många att jag inte minns hur det är att vara normalviktig. Det skulle vara så grymt härligt om jag kunde nå mina delmål för att så småningom komma i mål. Det är väldigt osett, men precis som alla andra gånger tror jag att det kommer gå precis just den här gången.
Önska mig lycka till!

Så här ser mina närmsta dagar ut;
Fredag- kurs för Emma Willblad
Lördag- Spåra  med AK, se melodifestival med Ulle
Söndag- Piteåtävlingar
Måndag- Elliot 2 år
Tisdag - INGENTING inbokat =)(det brukar betyda hundträning)
Onsdag- Ulle och Monika fyller år! Ulle ska firas på MS
Torsdag- INGENTING inbokat =)  (det brukar betyda hundträning)
Fredag- Pappa öppet hus (60 år), jag ska vara hjälpreda från 14.00.
Lördag- Utställning i Piteå
Söndag- Utställning i Piteå

Well well, jag kanske rapporterar om kursen redan imorgon!
S
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Ulrika

Yo!
Kul att läsa vad du pysslar med och få lite hundtränings-rapporter :-)
I juni kommer vi norrut så vi kanske ses nåt, skulle va skoj.

Ha det bäst!
Kraaam

2008-05-22 | 23:18:31
U

Glömde ju bort att jag skulle önska dig lycka till oxå! :)

2008-05-22 | 23:20:17




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!