Som vanligt blir det inte alltid som jag tänkt mig...

I går hade jag bestämt att Åke skulle få en vilkodag, dels för att han skulle må gott av det och dels för att jag hade ont om tid mellan jobbet och Ulles födelsedagsmiddag. Jag hade tänkt åka om min kamrat Monika som också fyllde år igår, men jag hann helt enkelt inte. Dock ringde jag och gratulerade Monkan. Eftersom jag försöker hålla mig ifrån sötsaker nu var det kanske lika bra för Monika är rysligt bra på att baka.

Vi cyklade till MS Bränna och Johan glänste lite extra med sin sprillans nya hoj. Jag såg lite extra muppig ut då jag monterat på Filips cykelkorg, och det matchar inte cykeln ett endaste dugg, och kanske inte mig heller...
Han har inte fått provåka den ännu, men då han gör det kommer det kanske se mindre muppigt ut?!

Ulle (födelsedagsbarnet) bjöd på massor god förrätt bestående av kall tomatsoppa med färska gurkbitar och mozarellagratinerat bröd, till det vitt vin för min del. Det var jättegott!
Jag hade handlat en liten gullig vattenpipa med tillbehör till Ulle som inte riktigt förstått tjusningen med vattenpipa, men jag tänkte att hon skulle lära sig den. Att röka vattenpipa innebär INTE att man röker narkotika, jag hade istället för knark köpt frukttobak med citronsmak.
Solen värmde helt fantastiskt på Brännas terass och ölen har sällan smakat godare. Dessutom var det ett utomordenligt trevligt sällskat. Att Veronika luktade kokos gjorde saken bara ännu bättre.
Jag hade en jättetrevlig kväll och kände mig mer än nöjd när jag cyklade hem.

När jag precis somnat som bäst meddelade Åke att han behövde ut och att det var AKUT!
Han var riktigt vissen i kistan och var ut en och två ggr per timme hela natten. Jag tyckte så synd om honom och även lite om mig själv också.
Magen har stannat av sen vid femtiden ikväll och förhoppningsvis är det över tills imorgon. Jag har kokat ris till honom som han ska få imorgon om det inte blir någon försämring.
Det blir alltså inte alltid som man tänkt sig, för jag hade tänkt träna idag. Iofs verkade Åke inte ett dugg påverkad av sin magåkomma men det känns inte aktuellt att träna en sjuk hund.
Ingen av våra andra hundar har blivit risig så förhoppningsvis är det intet som smittar...Åke rbrukar inte sätta i sig äckel i naturen, men han kanske gjort ett undantag igår?!

Imorgon är det kalas för pappa som fyller 60, jag ska dit och hjälpa till och hoppas att han får en toppenkväll. Rapporterar kanske om det vid ett senare tillfälle.
Resten av helgen ska vi vara på utställning, det rapporterar jag säkert om...

Well Well!
S

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!