Vatten, stan är full av vatten...

"Vatten!  -Sta'n är full av vatten, vatten och härom natten.." Som Robert Broberg sjöng. Det stämmer för hela Boden, det är översvämmat både här och där inkluderat våran källare.
Här finns det bilder där Boden står i vatten http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=3734355
image35
Här står min eller det heter kanske vår tvättmaskin fint uppe på hinkar. Tvättstugan har klarat sig ganska bra och haft en ganska låg vattennivå jämfört med resten av källaren. I pingisrummet kunde jag inte gå för att stövelskaften inte räckte till. Det är grymt trist att det blev så här.
Avloppsbrunnarna ute på gatan har haft för hög nivå så vattnet har istället tryckts upp genom våra avlopp, så det är inte precis dricksvatten vi plaskat i.
Well det tog iaf inte länge från att jag ringde tills brandkåren kom med en pump som pumpade ur avloppet utanför mitt hus så nu är det bättre iaf.

Ikväll har vi gått en promenad med hundarna och nu väntar vi på att grillen ska brinna ur till perfekt grillglöd.
Grattis till min kära vän Carola som idag fyller 27år!
image36

well well, det här inlägget har jag skrivt en gång tidigare, men då lite mer entusiastiskt. Hälften blev av någon anledning inte publicerat och nu var det inte lika kul längre...
S
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!