Himlens hjärta

Jag har sett himlens hjärta i helgen. Jag började se den i lördags och kände hur jag verkligen älskade filmen. Då mitt i allt så tar det slut! Hallå den var på två skivor och jag hade bara en.. Katastrof!
Well Johan skickade över resten så jag såg om allt från början på söndagen och ja,,, jag älskar filmen!


Två gifta par som båda snart kan fira tjugoårsjubileum, Lars (Mikael Persbrandt) och Susanna (Lena Endre), och Ulf (Jakob Eklund) och Ann (Maria Lundqvist).
Över en middag berättar Lars om en kollega som lämnat fru och barn för en yngre kvinna. Det väcker starka känslor kring bordet, och oenigheter kring otrohet. Några menar att otrohet aldrig kan accepteras, och andra att det är en risk man tar i ett förhållande. Men runt bordet har två av de en gemensam hemlighet, som för smärta med sig.

I "Himlens hjärta" tar Simon Staho otrohet på allvar.
Han skildrar den sortens otrohet som sätter allt på spel, vänner och familj.
Hur känns det att lägga sig bredvid sin fru för att sova när man precis har varit med en annan kvinna?
Han går både efter det som sägs mellan raderna, och de stora och starka känslorna.



Filmen får fem Sandror av fem möjliga
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Ulrika

Tjena!

Hoppas att du mår bättre nu :)

Verkar va en intressant film, den kanske jag måste se...



Ha det gött!

Kramar från mej

2008-10-14 | 09:51:43
http://theullis.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!