Drygt en vecka senare...

Så var det drygt en vecka sen jag bloggade sist, jag har faktiskt skrivit ett inlägg på http://www.svartatassen.se/ men jag tror inte att det gills?!
När jag bloggar ids jag inte läsa igenom det jag skrivit innan jag publicerar, jag har fått en del kommentarer om min bristfälliga stavning. Men vet ni, den bjuder jag på! =)

Under veckan som gått har det inte hänt just något spec..
Jag har fortsatt min behandling för dånet i örat, och det är samma. Jag vet inte om det blir bättre, men troligtvis inte. Just nu susar det som tusan...

Jag har varit hos underbara Monika på massage på Lugn och Ro, hur skönt som helst. Monika hade ett supercoolt linement. Det såg ut som hårskum och man skulle hålla handen över det i fem minuter på stället där man strukit ut det. Det bubblade och fräste och värmde som bara den. En flaska får man till kalaspriset 350kr, jag håller mig till vanligt linement även om det var en kul grej.

Helgen bestod av fredagsmiddag hos mig med delar av de gamla vanliga vapendragarna som jag tycker så mycket om.
Linda, Lollo, Krille, Daniel, Tavve och Anna var här under kvällen.  Kvällens höjdare var att gentlemannen Larsson hade rosor med sig till mig, och det vore lögn att säga att jag inte uppskattar att få blommor... Fina vänner jag har!
Jag och Linda gick en sväng på Olivers och det var riktigt trevligt må jag säga.

På lördag åkte jag och mina gossar till Mattisudden till Kajsas stuga. Ragnar, Oili, Roger och Ulle och jag var där förutom Kajsa själv då.
Vi käkade surströmming och sill, vilade och grillade och hade det allmänt mysigt.
Till grillningen var det ingen som ville ha något att äta, alla var så mätta men innan det var över så hade vi smällt i oss 1,5kg spiralkorv, en stor bit fläsk, bacon, plommon och pinnbröd.
Under kvällen kom Janne och Stefan förbi och gjorde oss sällskap, jag härdade ut till midnatt och sen kunde jag inte vara vaken längre, det gick bara inte.
Gossarna har njutit i fulla drag, de har sprungit runt runt runt i Mattisuddens skogsbryn.

Höstens första styrelsemöte har avklarats och även ett kennelmöte.

Idag har jag varit till pappa och lämnat in min bil, så nu kanske den kan funka bättre när jag hämtar den. Det är iaf min förhoppning. Pappa är dock och oar sig på sin båt i Marmaris så han fick jag inte träffa, men Rosa och Johanna var hemma. Jag fick med mig hemlagad gelé av Rosa, så nu är det till att äta något som det passar till. Kanske en söndagsstek?  HE he...

Innan jag for till Luleå så var jag och Lollo och tog en fika tillsammans med Daniel och David, oplanerat men ack så trevligt. Vädret som varit idag är ett av mina absoluta favoritväder. Soligt och klar hög luft, I love it!
Imorse så hade jag fint besök av arbetsjobbarna som slite här i byn och idag var det min tur att få en liten gång uppgrävd som det ska hamna fjärrvärmeledningar i.
Känns skönt att det är på G nu när termostaten i min panna är paj, jag ids inte byta ut den nu när det är så nära med den nya värmen.

Jag fick vintips av Gossen idag, synd att vinet inte finns i Boden men det går ju att beställa förstås. Det är rött och heter Café med reservation för stavningen. Det ska vara runt i smaken med en lätt eftersmak av kaffe. Låter hur gott som helst tycker jag och enligt Gossen så passade det extra bra till en bit Västerbottensost.  Aaa jag tor att det måste utrönas.

Imorgon är det helg igen och det firas med middag på Spadvägen med brudarna. Sara kommer och det ska bli jättekul att få egentid med henne utan hennes barn även om barnen är fina så är det kul att få umgås med deras mamma då hon inte är mamma utan bara Sara ibland.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


O L G A

Hehe, denna låt har vi sjungit många gånger sen kräftskivan :p

2008-10-12 | 13:13:13
http://www.metrobloggen.se/olga




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!