Så var det onsdag igen...

Kennellägret är över för i år. Vi har varit i Paradiset hela helgen och haft det jätteskönt och trevligt. Jag och Helge bodde som vanligt i stolpbodan som är hur mysig som helst.

Stolpboden inuti, utaför och med Helge på bron


Sally var inte helt överens med oss om vilken tid det är morgon, hon ansåg att det räckte med gryning. Behöver jag säga att jag och Helge var av en annan åsikt?!

Micke och Mette går i mål!

Under helgen har det tränats rallylydnad, viltspår och agility, tävlats i den prestigefyllda kennelkampen och tävlats individuellt i stor och småhundsklass. Sånghäftet var välfyllt och även matförrådet. Det gick inte en minut som jag kände mig hungrig. Det var så mycket mumsa att hungern aldrig hann infinna sig!

Jag och Mia chillar vid brasan


Micke grillar en av alla rätter som ingick i lördagens brakmiddag

I veckan har jag hunnit med två lydnadspass med Fille och Åke och vi ska ut i kväll igen. Åke gick fantastiskt bra i FF i förrgår och det känns som att vi börjar hitta flytet igen. Fille är som vanligt gasad och träningsvillig. Det är dags att lära Fille lite positioner...

I kväll ska jag även åka en stund till kyrkogården och tända ett ljus för min kamrat Ken som inte finns kvar här längre. Det är fridfullt på kyrkogården och jag tycker det är så vackert på kvällen när det mörknat och man ser ljus tända här och där. Jag brukar åka till honom då och då nån gång i månaden sådär. Det är 14 år sedan jag träffade honom sist och ändå kan jag fortfarande höra hans röst och se honom framför mig. Kanske att vi möts igen, man vet aldrig...
Efter seansen jag AL och Malle var på så tror jag att allt är möjligt. Och jag kan säga att jag inte trodde ett dugg innan jag var på den, men jag är iaf överbevisad. Det må vara konstigt men jag kan ine se  någon annan förklaring..


Idag har jag varit och handlat mat. Massor av mat.
Delikata rätter såsom;
Ärtsoppa på tub, ravioli i köttsås, blodpudding, köttsoppa på burk, nudlar, färdighackad sallad, frukt och kräftor. Bara enkel mat som tom jag ids laga till. Mitt problem med maten är att jag är så rackarns lat i komb med att det är supertrist att laga mat och käka själv, så nu kanske det finns annan mat på bordet än mina traditionella nutrlettar alt sillmackor.

Handlat ny förhoppningsvis god sås... Kan ätas varm, kall eller användas i matlagning...

Jag har roat mig med att kolla runt på elpriser, både för firmans och min egen del idag. Usch vad lite roligt jag tycker det är, krångligt då vissa skriver pris utan moms, andra med, vissa med cert och vissa utan etc.. Jag har sparat några bolag till morgondagen och ska ta beslut då. Just nu har jag rörlig el och det har varit fördelaktigt ett bra tag nu. Dock så är det en rutten årstid att binda elavtal på nu, men  men...

Jag har varit till min sjkgymn Anders x antal ggr för behandling av min Tinnitus och kanske kanske att jag kan märka en förbättring.
Jag tänker iaf inte ge upp innan jag provat ALLT vad han kan erbjuda. Hittills så har jag fått mördarmassage som inte är skönt någonstans utan snarare tortyr, brytning och knäckning av av hvd och nacke samt microvågor.
Jag har kvar fyra inbokade tider och hoppas såklart på ett smärre mirakel. Jag är så less på surret i örat så det är inte klokt. Helst när det surrar så mkt så jag inte hör vad folk säger och så...

Jag hade några olika huvudbonader på kennellägret, menst attraktiva var de blåa truckerkepsarna. Sjäv kanske jag inte håller med, jag tror min vanliga luva vinner tävlingen både mot Oves trucker, Ullis playboymössa och Mickes arrak eller...?





Blå Tireco, grå arrak, svart egen eller rosa plymate -jaa det var frågan..?!



Min blåa resväska, kanske dags att införskaffa en bag?!
Well well!
S
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!