Garn, garn, garn...

Så var det slut på semestern.
Härligt att vara tillbaka på jobbet även om det inte hade varit helt fel med två veckor till nu när jag ändå känner mig utvilad för att ta tag i alla projekt.
Projekt har vi gott om på Spadvägen. Just nu så är den nya cykelparkeringen färdig, kantsten är lagd, hälften av plattgången är gjord så det har kommit sig en bra bit på väg.
Mange är den som gjort allt, jag har gjort andra saker som jag har mer talang för. Därmed inte sagt att det var roligare latare saker. Jag har rensat ogräs och annat supertrist under tiden.

Så här illa såg det ut innan vi började


Nu är cykelparkeringen på plats, nu är det "bara" det runt omkring kvar
Och här ser man att det håller på hända grejor.. Man ser även en skymt
av min härliga barnpool som jag så gärna plaskar i ...


Nytt rekord är satt i lite lästa antal böcker under en semester. Jag läste igår ut den enda bok jag läst under semestern, och jag tror aldrig det hänt att jag läst så lite under en semester. Jag vet inte vad jag gjort istället, kanske varit mer social med andra människor, vet faktiskt inte...

Min bästa kompis hammocken och jag, man kan inte vara snygg jämt!

Mange är i fjällen nu och igår när jag skulle slå av och rädda hans dator från åskan hade jag en liten överraskning på skärmen.
Alltid kul med trevliga överraskningar.

Lite gulligt va? Han är fin mannen i mitt hus..

Tänk så jag ändrar mig hit och dit.
För två år sen skulle jag säga bort mitt internet eftersom jag inte tyckte jag behövde det, och att en utgift mindre alltid är välkommen. Min kollega AL sa att jag inte var klok och absolut inte kunde göra en resa tillbaka till stenåldern.
Innan dess var jag bloggberoende DeLux och var precis avgiftad.
I höstas/vintras var jag på väg att köpa en ny bärbar då min är helt kass och oanvändbar, jag hade tagit mig ett rejält återfall i bloggvärlden. Den här gången handlade det inte om hundträning och vad diverse affenmänniskor hade för sig med sina hundar.
Näe nu handlade det om fiskar, kar hit och kar dit å Scalarer i alla möjliga varianter.
Av olika anledningar blev det ingen ny bärbar, ganska bra då jag innerst inne inte tycker det är så bra att snöa fast vid datorn. Verkligenheten är faktiskt bättre!
Nu har jag haft ett lindrigare återfall, det handlar om garn, garn, garn, virk/stickbloggar... Kan inte se mig mätt på allt fint alla andra knåpar ihop istället för att knåpa lite mera själv..

Idag hämtade jag ut mitt efterlängtade paket med garn, så nu ska här virkas ikväll. En välbehövlig dusch först bara.

Inte för att jag behövde mera garn, men jag vill som hela tiden ha fler.
Jag älskar verkligen garn, och vissa näms jag inte ens använda.. *Stiiiird*


Well well!
S
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Camilla

Du är rolig du!! ;) Vad virkar du egentligen?? Är hemma med magsjuk Emilia. Jag som såg fram emot min ensamma eftermiddag innan nattpasset, barnen på kalas och mannen på match. Men, men, det sket sig stort!! :( Nåja, värre saker har ju hänt. Kramar

2010-08-05 | 17:58:58
www.livetpahojden.blogspot.com

Hej på dig! Skönt att somliga får saker gjorda under sin semester, inklusive hammock-liggande. En annan har ju jobbat hela tiden men nu är äntligen juli månad över (trodde jag aldrig att jag skulle säga)och man kan få lite tid till sig själv. Vi har haft en kanonsommar på alla sätt.

/Annelie





»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!