LCHF

För dig som inte vet så får du en snabbvariant om LCHF. Det är en kostform som går ut på att äta duktigt med fett, proteiner och lite kolhydrater.
För mig går gränsen på fem kolhydrater. Jag har tidigare ätit efter SSS (Sten Sture Skaldeman)variant som är en hardcorevariant av LCHF. SSS är mkt sträng (och en av mina absoluta kostidoler, allt SSS skriver =sant), men jag försöker i mångt och mycket leva efter hans kloka tankar. Det som jag inte är så noga med är att akta mig för olika E-varianter. Går det så undviker jag, men det är svårt att hitta mat utan diverse E om man inte vill fixa all mat själv, typ stoppa sina egna korvar och så, och som den lata människa jag är äter jag en del E-ämnen.

Jag försöker fördela dagens intag med 80%fett, 15% protein och 5% kolhydrat. Sen om det alltid blir precis så är en annan femma.

Dag 1
Kebabomelett
Oxfilé, pepparsås, broccoli & blomkålsgratäng, ostgratinerade sparrisar/champinjoner vin o lite Jäger (jag vet inte bra)
Kyckling och nätter som vickning

Dag 2
Oxfilé, pepparsås, grädstuvad broccoli & blomkål
Tonfiskröra och kokt ägg

Dag 3
kokt ägg, majonäs
Oxfilé, broccolimos, sås, svamp (½ p delade med AL, nobel som jag är)
Hamburgare m cheddarost, dressing, tomat, sallad, lök

Dag 4
Äggröra, bacon, majonäs
Tonfiskröra, ägg, cashewnätter
Kyckling, broccoli, morot, lök i lergryta
(Var på födelsedagskalas och drack Te)

Dag 5
Ägg, bacon, majonäs
Tonfiskröra, ägg, nötter
Hallon, vispgrädde
Ägg m böcklingpastej

Dag6
Ägg, makrill i tomatsås
Grillad kyckling, korvost, CF, sallad, gurka, paprika
Bratwurst, kabanoss, rå lök, räksallad

Dag 7
Filmjölk, hallon
Grillad kyckling, korvost
Fisksoppa, ost (Middag hos pappa, m vin efterrätt mm)

Denna meny gav mig -1,7kg och M -2,9kg



Dag 8
Kebabomelett
Ägg, tonfiskröra
Ostar + rödvin
Räkor, sallad, avocadoröra, gurka, ägg, citron och lite mera vin

Dag 9
Ägg, tonfiskröra
Grillad korv (Pagla med freselser som varmt choklad)
Hamburgare, ost, tomat, lök, sallad, dressing, räksallad
Bär med vaniljgrädde (jag älskar mitt ekologiska vaniljpulver som är helt "gratis" i LCHF)

Dag 10 (idag)
Kebabomelett, avocadoröra
Lax, champinjoner, CF
Tacoköttfärs (egen kryddblandning, ej köpt för det är mest socker), sallad, gurka, paprika, lök, avocadoröra, tomat, tacosås


Man kan lätt tro att det är ensidigt, med det behöver det inte alls vara, det är bara så att jag har en fas med tonfisksröra just nu.
Tidigare i livet har jag även genomgått kaviar och filmjölksfasen, fiskgratängsfasen, risgrynsgrötsfasen, favoritenfasen.. Listan kan göras lång, men det går ut på att äter det jag tycker mest om tills jag inte tycker om det nåt mer...

Well well!
S
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Camilla

Men hello bruden, vad trevligt att se att du lever och mår! Vi går oxå på diet, så gott det nu går, lite GI-stuk. Idag har jag o J tatuerat oss, det blev snyggt, har du kvar din enhörning?? Men nääär ska vi ses o dricka vin o snacka gámla minnen?? Kram

2010-01-13 | 18:53:48
Sandra

Men hallåj CBV!!



Jodå min gamla enhörning sitter kvar, om än blek och sned. Den har liksom ändrat form eftersom jag väger cirkus 35kg mer nu än när jag gjorde den..



Vad gjorde ni för tatueringar?? Jag är mer än nyfiken!



Jag tycker absolut att vi ska ses och dricka vin, kanske jag och M ska komma upp till er någon helg?

Jag åker bort en sväng nu och kommer hem 23/1, sen är helgen 6/2 bokad men förutom det så tror jag inte att det är något spec.



Vi lyssnade gammal Uggla och drack lite vin i lördags, du kan ju gissa vem jag tänkte på?!



Massor kram från S

2010-01-13 | 19:17:11
Camilla

Jag tatuerade över min lilla drake om du minns den, så jag har en svart stjärna + två endast med konturer på skuldran. Den svarta blev rätt stor men hade ju inget val när jag skulle dölja den gamla. Sen gjorde jag ett kanjitecken(typ kina) på vristen som betyder mamma. Jonas skrev tjejernas namn o pers.nr på överarmen. Man vill bara göra mer!!!!

2010-01-14 | 11:06:21




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!