Fredag 26:e november, och en liten rundvandring på Spadv. 16

... tänk vad tiden går fort och nu är det första advent på söndag, det känns nästan overkligt.

Jag har julpyntat litegrann, det blir inte så mkt av den varan i år, jag skippar granen då jag inte har tänkt fira julen nåt speciellt i år. Men det är ändå mysigt med adventsstjärnorna som lyser.

Jag hade middagsgäster igår, hur trevligt som helst. Särskilt då de hade jättegod köttfärspaj med sig så jag behövde inte ens göra maten. Vi mös, åt, fnittrade och drack lite vin.


Köket i väntan på gästerna

Imorgon kommer älskade Elliot till mig på fm och jag tänkte att vi skulle baka peppisar tillsammans. Jag har degen i kylen och nyinköpta formar till vår aktivitet. Han kommer till mig efter "Melodikrysset", ego som jag är ville jag kryssa innan han kommer.


Matrummet har inte ett julpynt förutom en liten hyacint

Jag har fått två böcker av AL idag, den ena heter "Alla får ligga" och den andra heter "Vilken raggningsreplik funkar bäst på dig?". Hon är lite rolig min AL, men det skadar aldrig att förkovra sig i ämnet.


Vardagsrummet har heller inte nåt pynt förutom en hyacint..

Jag har varken sett Tv eller virkat på nästan tre veckor, jag har inte ens legat en enda gång i soffan, så bra jag är! Men nu har jag snart fått undan alla jobbiga tråkiga måsten så att jag kan pysa ner mig där igen. Jag har fått mina jättefina virknålar jag beställt och är massor sugen på använda dem.
Virken ligger på bordet och bara väntar på mig!


Och hur mysigt blev det inte i sovrummet med stjärnan..?!..

Nu ska jag göra lite nytta innan jag ska lata mig allt vad jag kan ända tills det är dags för jobb på söndag. På skyltsöndagen brukar man få arbeta så det räcker och blir över för brödfödan, men det är ju SÅ roligt. Nytt för i år är kanin och hunddräkten. Tur i oturen så är jag rappast i kassan och får inte äran att gå i dräkt..

Well well!
S

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!