I byn där jag bor...

...Trivs jag ypperligt. Det är lugnt och stilla på vår gata och vi är näst yngst.
Igår kväll satt jag ute en stund i mörkret då grannens tonårspojk med kompisar kom hemcyklande i mörkret efter en fisketur. Det är iaf vad jag antar då alla höll i varsitt fiskespö. De gjorde eld och satt runt eldstaden och berättade rövarhistorier och det var tätt mellan skratten.
Så himla härligt med ett grabbgäng som sitter hemma på gården och eldar istället för att vara ute och slarva. Vad jag har hört så har det varit lite stökigt bland ungdomarna i byn även om jag som vanligt inte märkt någonting alls.

Imorse när jag for på jobbet så var Mange som bäst i färd med att baka "mumsigt LCHF bröd" som fuskades till med torkade frukter. När jag kom hem från jobbet provsmakade jag och det var däjjligt.

Åke kämpar på med sitt öra och sin strut, det har blivit något bätte men långt ifrån bra, det är tömt fyra ggr men verkar fylla på. Envist blodkärl som står och sipprar.

Igår grillade vi lammfilé med en chevrésås till, men hur gott var inte det?! Ikväll ska vi njuta av både resterna och lyxen i att slippa laga mat.

Om någon missat det så åker jag till MARMARIS OCH SEGLAR en vecka med start på fredag, men gissa om det ska bli skönt..


Det här är Baljana, pappas båt som ligger i Marmaris året om.
Bilderna är äkta stulen vara av någon på nätet.


Tills dess hade jag tänkt virka färdigt sjalen som var tänkt att bli färdig till Tomas och Lindas bröllop som gick av stapeln i juli.

Well well!
S

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!