Listan kan göras lång & längre

Listan på allt jag har att göra är lång och kan bli mycket längre..

Ibland har jag svårt att rikta min energi, ibland blir det så felriktad att hela jag landar i soffan fast jag har miljarrrders andra grejor att göra.

Igår var jag hemma från jobbet vid halv sju och sen städade vi resten av kvällen. Grymt vad tillfredsställande det är!
Gjorde även delvattenbyte i akvariet, något som jag varit slarvig med i sommar. Av någon anledning sinar alltid mitt akvarieintresse under sommaren och återuppstår på hösten.
Jag har beställt lite nya fiskar som jag tror kommer på torsdag. Ska bli kul med lite nya rackare i karet.
AL har ansat sina växter och donerat till mig, så nu gäller det att ta sig för att plantera dem också, just nu flyter de omkring vind för våg...

Åkes öra vill inte bli bra, ikväll ska vi tappa det igen och jag har satt honom på kortison. Det ska enligt rådgivningen hjälpa. Det hade varit skönt att få ordning på örat innan jag åker. Mange är inte så sugen på att linda örat. Han tycker det är superäckligt med allt som är blod, sprutor, förlossningar...

Ikväll har jag tänkt fästa de 60 blommorna jag virkat till min sjal. Typiskt trista baksidan av att virka roliga grejor är att fästa trådar. Inte bara för att det är trist utan även för att jag är helt kass på det.
Min nya virkregel som infunnit sig efter jag virkat dessa blommor är att man får inte virka vidare innan man fäst det man gjort och genast är det mindre jobbigt. Det är liksom enklare att fästa en grej i sänder och inte spara allt till innan monteringen.

Pulver till frukost och lunch, LCHF till middag funkar fint på veckorna men det blir lite si och så om helgerna. Men än så länge så går det neråt om än i SAKTA sakta mak.

Nu dags för dusch, inte lukta usch!

Well well!
S
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Camilla

Du är så duktig, kämpa på!! Och ibland måste man få unna sig, annars skiter det sig. Ha en underbar semester!!! Förresten måste jag få skryta lite över vovven som springer lös när jag cyklar!! Kramar

2010-09-14 | 11:55:55




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!