Änglarnas tid och julstämning...

I veckan fick jag en tidig födelsedagspresent av min fina väninna LillUlle. Vi var till kyrkan och såg/lyssnade till "Änglarnas tid" med Magnus Carlsson. En toppenpresent!

Magnus Carlsson i Överluleå kyrka, bilden snodd på Magnus blogg..

Det är svårt med julstämningen när gräsmattorna är gröna och temperaturen visar plusgrader. Så här såg det ut när jag var ut i morse.

Inga snötyngda träd här inte..

I helgen har vi jobbat hårt på julstämningen. I fredags var vi hos Johan och Pernilla och spelade spel, julgodis och knäck bidrog till julstämningen och det bjöds på många glada skratt under kvällen. Extra bra är att de bor på lagomt promenadavstånd från oss.
Vi spelade mitt favoritspel " med andra ord" och ett för oss nytt spel "lika par leka bäst". Det var också roligt men förutsätter att man känner varandra väl.

I går kämpade vi vidare med julstämningen då AL o Björn hade invigning av sin altan, ett jättefint rum. Innan var jag lite orolig att det skulle vara kyligt, men det var varmare än inomhus. De bjöd på olika sorters glögg, tapas, och höjdarna för kvällen var Jennifers kalla äggtoddy och saffranspannacottan med pepparkakssmular. Mumsigt!
Som vanligt när det är trevligt går tiden snabbt och efter att Al spöat mig i Singstar stängde vi stället och åkte hem mitt i natten.

Tidigare tog jag tillbaka ett skåp jag lånat ut. Jag har ärvt det av min farbror som ärvt det av min farmor som i sin tur fått det av sina grannar Holger och Märta. Med andra ord har det högt affektivvärde för mig..

Så här såg det ut innan...


...och så här ser det ut nu...

I veckan överaskade jag Mange med frukost kl 6, det händer inte ofta men det händer.. Vi missade första adventsfrukosten så vi hade första advent på måndagmorgon istället..
Det är som extra mysigt med frukost i juletider även fast man äter samma sak som på veckan.

Marmeladfrukost

Idag har min bror med familj varit här och vi bjöd på Janssons, köttbullar och rödkål. Till efterrätt hade jag gjort saffranspannkaka med glass till, vi grundade med lite glögg och dadlar. Lite julstämning har smygit sig på, men som jag har kämpat!


Well well!
S

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!