Mysmorgon



Som vanligt så vaknar jag alldeles för tidigt när jag får, kan och vill sova ut.
Det är för mig en gåta varför jag ska vakna så in i Nordens tidigt när hela jag känneratt jag inte sovit färdigt. Men, men sån är tydligen jag...
Jag har nu myst ner mig i soffan och slötittar på en gammal Harry Potter film. Jag verkligen älskar Potter filmerna. Den sista var så bra så jag pratade om hur bra den var i flera dagar..

Igår hade vi traditionsmiddag här hemma, fast traditionen säger att den ska vara 23:e dec, men  med skiftjobb, moderna familjer osv är det inte alltid så lätt att få till en sammankomst då alla inblandade kan samtidigt. Så därför var vår uppesittarkväll igår istället.
Ulle o Kenneth gjorde förrätt, löjromstoast. Ahh men hur gott var inte det. Enkelt och verkligen jättegott.
Vi stod för huvudrätten, jag säger vi fast det var Magnus som lagade. Det blev Pasta Al Forno a'al Paulo Roberto. Jättegott,  enkelt och inte så mkt disk.
Linda och Tomas hade med sig efterrätt. Pannacotta, en vanilj och en choklad.
 Smarrigt som tusan. Jag tycker det är så trevligt och lyxigt att få umgås med våra fina vänner och kvällen bjöd på många glada skratt. En av kvällens aktiviteter var att klä vår julgran. Jag skulle öva på mitt kontrollbehov och inte lägga mig i. Jag tror att jag lyckades ganska hyfsat med det.
De klädde granen med svarta och silverfärgade pumlor. Jag sa att jag inte skulle ändra något, men så här i efterhand så känner jag en stark lust att sätta lite glitter i granen, det skulle visst inte vara nå glitter det här året, men som sagt jag är sugen på glitter.
Det är lite jobbigt att många av mina vackra pumlor ligger i kartongen, men det var ju just det att jag skulle träna mig. Men lite glitter kan ju inte skada..

Idag ska jag bege mig ut och inhandla julklappar. Jag är Bodenpatriot och det bär mig emot att inte handla i Boden, men det finns ingen annan dag än idag som jag kan göra mina inköp så jag har inte annat än grannstaden  att välja på då det inte är öppet här på söndagar.
Jag ska packa med mig lite rester från igår till pappa som är på sjukhuset. Maten där är inte direkt någon höjdare så han blir säkert glad över lite pastarester.
Jag bakade en "tårta" till igår, men den hann vi aldrig äta innan det var mitt i natten och dags för gästerna att åka hem, så jag tar med lite av den också till pappsen.
"Tårtan" är en mjuk pepparkaka som jag delat i fyra lager och mellan varje lager smetade jag ut en blandning av Philadefiaost, florsocker och lingonsylt. Förhoppningsvis är den god..

Nu ska vi inmudiga lite frukost på Spadvägen 16.

Well well
S
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!