Nu är den virkade filten färdig..

..Så där nu är äntligen den virkade filten färdig. Som jag längtat.
 Och det är ju det som är så konstigt, att jag alltid längtar till projekt blir färdiga när det egentligen är så att det roligaste är att göra dem..!?!
Jag vet inte ens vars jag ska ha den här filten..
Men så säg, är det ändå inte mysigt med allt julpyssel, amaryllisar, hyacinter, adventsstjärnor, tända ljus och allt som hör advent till. Jag njuter av madariner, clementiner, satsumas (har ingen aning om vilka som smakar hur, eller har kärnor eller hur man ser skillnad) och apelsiner tillsammans med väldoftande hyacinter. Mys mys mys!!

Alla rutor klara, nu pågår ihopvirkningen,,,
Projekt pågår

Virkad filt i Karisma i en typ av mormorsrutor med blomma
..Och så här blev den när den är färdig, det skulle vara 39 rutor men jag gjorde några till..

Nu ska jag sticka ylletofflor till pappa och virka en till poncho till mig själv, och båda dessa har jag full koll på vad de ska användas till. Alltid nåt.
Det är bra för affärerna att det inte är just några helgdagar kring jul, men nog hade det varit skönt att lata sig och fortsätta fruktätandet och handarbetet i några extra dagar. Men alla vet väl att arbete ger hälsa och välstånd.


En av mina amaryllisar på väg att blomma ut

Well, well godkväll!
S
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anonym

Jätte fin filt!! Men jag är intresserad av mönstret på det vita överkastet.

2012-04-22 | 19:50:45
Sandra

Jag har ingen adress till dig och vet inte vem du är så jag hoppas att du lläser igen. Det vita överkastet finns som mönter på garnstudio.se men där är det en babyfilt som bara är gjord större.

Hoppas du hittar...

2012-04-22 | 20:45:43
Anonym

Jag hittar tyvärr inte det:(

Jätte fint är allt du gjort!!

/Karin

2012-04-30 | 22:10:43




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!