Virkad filt och lussete..

Jag har lovat mig själv att inte påbörja nya virkprojekt eller att köpa mer garn innan jag avslutat alla mina påbörjade projekt.
Idag var dagen kommen till filten eller det som ännu bara är massa rutor och ska virkas ihop till en filt. Mönstret finns hos www.garnstudio.com drops 120-3. Jag har virkat i Karisma som jag tycker är ett ganska trist garn att virka i då de sammantvinnade trådarna älskar att dela sig. Men det är 100% ull och det gillas, jag avskyr syntet...
Eftersom jag heller inte är förtjust i blått så valde jag andra färger än på "demofilten".

Den påbörjades under ljuva sommardagar och nu efter en lång vila i mitt garnskåp håller jag nu på virka ihop rutorna.


Här har jag hunnit med några rutor sin ligger i korgen, tittar du noga får du se mina fina virknålar och mina mindre fina mbt-tofflor..

Som genom ett trollslag försvann virknålen bara för att jag gick och hämtade mig en kopp te.
Hur det är möjligt funderar jag ofta på, jag förlägger saker mest hela dagarna. Jag går väl lov att resa mig upp från fårfällen och söka lite. Förresten vill jag slå ett slag för Clovers alla virknålar, de är magiskt bra. Särskilt för den som jag har klent virke i kroppen och värk i fingrar och handleder och ändå envisas med att handarbeta.
Nu använder jag mest de i som är helt i "plast", men gillar även de som är i metall och plast.


Här har jag lagt upp rutorna för att pussla lite, kollar du noga ser du min supersköna massagedyna som bor i solstolen vintertid. Inte direkt någon tjusig inredningsdetalj, men en bra lösning...

Lusse var det... Jag har förlustat mig på teaffären och köpte bara goda tesorter. Ikväll är det lussete, riktigt juligt gott. Jag kryddade på det lite extra med saffranshonung. Det är ett svart te och vanligtvis dricker jag mest rött te, men eftersom jag inte inte hittat lusse annat än som svart te fick det bli så..

På jobbet snurrar julmusiken hela dagarna med ganska klämkäck julmusik. Här hemma har jag enfavorit  för mig ny för i år. Andrea Bocelli. Nästan inte ett spår av klämkäckt. Stämningsfullt, vackert och rogivande. Rekommenderas!
Mange har ont i sitt öra och sitter framför datorn och spelar Harry Potter, så jag har hela musikvalet för mig själv ikväll. Egoist? -Javisst! Man umgås inte alltid bara för att man befinner sig i samma hem...

Well well
S

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!