Affirmationer & peppning!

Kursen "Tänk dig smal" har påbörjats!

Jag har ägnat en del av kvällen åt att fundera ut peppande ord åt mig själv som ska motivera mig att vilja vara smal. Hur kan det då komma sig att jag har så in i vaskens svårt att komma på fördelar med att vara smal?
Vänd på det och genast kan jag komma på anledningar till inte länge vara tjock... Jo men jag är nog ganska störd ändå. Störd självbild?!?

Jag har inte så många hinder av att vara tjock, då tänker jag ex på att knyta skorna, klippa tånaglarna eller rymmas i biostolen.
Det som är svårt är att hitta kläder jag passar och är snygg i.
Att känna mig attraktiv, att orka promenera eller cykla utan att känna att mitt sällskap försöker motionera mig. Det är vad jag kan känna är nackdelar med att vara tjock. 
Missförstå mig rätt, jag vill INTE, jag upprepar INTE vara tjock. Jag är så färdig med det. 
Det jag längtar efter med att bli smal är kanske mest att vara snygg. Det jag längtar mest efter har egentligen inte att göra med att vara smal, men smal blir jag på köpet och smal vill jag såklart bli igen. Men det är nu det kommer, det jag längtar och strävar efter är; 
KONTROLL!!!! 
Jag vill ha kontroll på det jag äter, varför jag äter det, hur mycket jag äter det... Jag vill inte äta för att jag blev sugen, jag vill ha tillbaka min kroppskontroll då jag känner att " nu är det bra för mig", jag vill att magen och hjärnan ska vara i kontakt med varandra. Jag vill att jag slutar äta för att jag inte vill ha mer av en redan liten portion, inte för att jag talar om för mig själv att det är dags att sluta äta. 
Det kan vara självklart för många, för mig är det inte det. -ÄNNU!!

 


Bilden har jag snott på internet, jag minns inte av vem.
Är den din kan du väl bli smickrad istället för arg.
Jag tycker den är så bra!

Om du inte märkt det så har jag bytt bloggdesing, hur ballt låter inte det? Som att jag suttit och pillrat med koder hit och dit. Trodde du det när du först läste det? Tack!
Nej det är en supergullig tjej som lånar ut sina bloggdesigner, helt gratis! Är inte världen ändå ett härligt ställe? Förstå att hon gratis delar med sig av timmars arbete, för att jag ska ha en snygg blogg. I utbyte så hittar du lätt till henne genom att klicka på "Design & layout", hon gör även specbeställningar och tack och lov så tar hon betalt då! Tack Ida om du läser...

Well, well!
S

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!