Annandagpåsk 2012

Så var vi åter hemma igen, tänk så tiden går fort när man har trevligt.

När vi kom fram till Lasse & Maggan så var det lunchtid och det kurrade rejält i både min och Manges mage. På vägen stannade vi till och kompletteringshandlade, då köpte vi även varsin frukt som vi åt i bilen. Men ååå vad jag känner mig vuxen!
Vi grillade hamburgare och korv med en öl till det. Maggan bjöd på en Spendrups Bright Brew som är en "lightöl", jag föredrar att dricka "mina vanliga" öl Falcon Bayerskt 3,5%. Det är finfint att jag gillar folköl bäst, då slipper jag gå på bolaget så ofta.
Mina kusiner Anton & Karin kom också ut, Karin med sambo och Anton med kompis. Vi åt god middag och spelade "Allsång på Skansen" som är ett av de roligaste spel jag vet. Vi satt uppe till sent på natten och jag somnade ovaggad.
Imorse städade vi ihop lite, åt lite frukost för att sen vila en stund innan vi åkte hem. Jag har så fin släkt!

Freddan har skött sig utmärkt och världens finaste valp, han tog alla med storm. Filip har bjudit Freddan på lek i helgen, det känns skönt att han inte surar så ofta längre. Han blev tom Pedofilip idag, fast det uppskattar jag inte.
Snygga saabar på rad
Kusinerna som kör Saab, Längst fram min Klara, sedan Karins Lollo  sist Antons Bobo

Jag ska väga mig imorgon & det ska bli intressant efter fem dagars påskfirande.
Det är omöjligt att hålla sig inom ett bra mått och dricka alkohol under en kväll. Det blir övertrassering utan att jag druckit några större mängder.

Igår drack jag 1500kcal
2 öl, 3 glas vin, 1 likör, äggtoddy av 1 ägg m rom, tre snapsar punsch. Detta under tolv timmar, men det är ändå 1500kcal.
Jag tycker det är värt det vid särskilda händelser, precis som det var igår!
Dock kände jag idag att jag kände mig fluffig och att suget hade väckts i mig. Då hoppade jag i träningskostymen och greppade mina pumpstavar och promenerade "shellrundan" som är 3,53km. Åh så skönt det var med frisk luft i lungorna. Skitjobbigt var det också!

Matintag söndag
Fr: 2 hårdbröd, bregott, 1 m sill och ägg, 1m lax och ägg, kaffe
Lu: 1 hamburgare, ½bröd, lök, dressing, ½korv
Mi: Karrekotlett, potgratäng, sallad, lammgryta, lagom bra portion
Snaxat: 10 polly, 1 muffins, samt alkodrycker

Motion
Vilodag

Matintag måndag
Fr: 2 hårbröd m bregott, 1 m sill och ägg, 1 m lax och ägg, juice o kaffe
Lu: 1 skiva lammsteg, morötter, sås
Mi: 2 hårdbröd, 1 m sill och ägg, 1 m lax och ägg, te


Well well!
S
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Ulrika

Shit, man tänker inte på att det är så sjukt mycket i alkohol...

2012-04-12 | 07:48:53
http://theullis.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!