April, april...

Nog kan man säga att det råder aprilväder alltid..
I fredags var det riktig värme och strålande sol. Idag var det snöstorm när jag tittade ut på morgonen.

Jag har jobbat från 11-18. Vi har startat vårens hundkurser, jag tycker verkligen att det är jätteroligt att hålla kurs. Det enda som var mindre roligt idag var vädret, jag klarade mig ända tills klockan fyra då mina fötter förvandlades till isklumpar. Precis på slutet så kom solen fram och rackarns vad den värmer. Snöstormen idag måste väl ändå ha varit den sista för den här terminen...

I "tänk dig smal" har vi fått en ny uppgift som går ut på att skriva ner allt vi ska äta. Det gör jag sedan i januari, skillnaden nu är att vi ska skriva i förväg. Att skriva ner frukost och lunch var inga problem, men att i förväg bestämma middag kändes svårt.

Idag har det varit lite annorlunda eftersom jag skulle äta lunch utomhus. Jag kunde inte komma på något vettigt att ta med mig och äta. Jag ska införskaffa en mattermos, då blir det lättare att ta med riktig mat.
Det är också lättare när det är varmt ute. Det fanns inte en endast känsla för att ta med tex sallad och äta utomhus när det snöar.

Efter kursen åkte vi direkt till pappa, vi var bjudna på middag där. Min syster som bor i Gävle var också där, det var trevligt att få träffa henne då vi inte ses så ofta. Sist vi träffades var i julas, så nu var det inte så länge sen sist.

Summan av kardemumman är att jag har haft en bra söndag!

Matintag
Fr: 2 hårdbröd m ägg, bregott och sill, te
Mm: 2 kanelknäcke m bregott, te
Lu: 2 hårdbröd m bregott, ägg och sill, te
Mi: Fisksoppa, 1 hårdbröd m bregott & ost
Efterrätt: 1 skiva rulltårta o kaffe
Tot 1414kcal

Motion
Ingen motion idag, tanken var att hinna med en promenad när vi kom hem, men hela dagen var försenad och vi var inte hemma förräns halv elva och då kände jag att det var försent. Det känns inte som en undanflykt utan som ett konstaterande. Det blev fem dagar med motion den här veckan och jag känner mig nöjd med mig själv.

Well well!
S
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!