Coach

I "Tänk dig smal" har vi fått i uppgift att tänka ut någon som kan vara vår coach i vårt viktprojekt. Jag känner att jag stöd och support framförallt av Annis som är den som förstår precis vad jag pratar om när jag upptäcker saker om mig själv som gagnar eller inte gagnar min viktnedgång och min livsstilsförändring.
Vi har ju gjort många resor tillsammans, vi har ätit SSS, Viktväktat, Viktklubben, Wilda Western, Pulver, Bars och alla möjliga dieter och viktprojekt, så hon om någon förstår hur viktigt och svårt det är att förändra sitt livsmönster.
Även denna resa gör vi tillsammans, både i "Tänk Dig Smal" och i LEA Hypnos som vi startade allt detta med.
Jag har funderat en del och jag tycker mig inte behöva någon fler coach än de jag redan har, dvs
*Gruppen i Tänk dig smal med coach Ulrika
*Gruppen i LEA Hypnos med kloka Marjette i spetsen där vi även skriver i vår grupp varje dag
*Annis
*Bloggen
Sen stöttar alla mina vänner mig i det jag gör och jag har inga hemligheter vad det gäller att jag förändrar min livsstil här och nu!
Jag känner inte att det känns jobbigt att prata om även om säkert många tänker -"jaha nu igen"... Men det är nu det händer, PÅ RIKTIGT!
Vissa (tex mamma) förstår inte riktigt; "men ta nu lite mera mat, du kan väl ändå äta mera kött och sallad", men jag kräver heller inte att omvärlden ska stå i givakt och förstå allt som jag pysslar med. Det är upp till mig att klara mig igenom utmaningar som måltider hos mamma och numera har jag inga problem att avstå när hon trugar mig att äta mera, det kan snarare göra mig ännu mer fast i mitt beslut.
Nu strax ska jag maila och få min första tid för personligt coachsamtal, det ska bli spännande!

I går var vi på Garniz på företagsfrukost för företagare, tjänstemän och politiker, det är återkommande 1g/månad. Frukostmässigt var det ingen utmaning igår då deltagandet var rekordhögt och köket inte riktigt räknat med det och vi var sist så det fanns inte så mycket att välja på...

Dagens matintag
Fr: 1 dl havregrynsgröt, 1 tsk lingonsylt, 1 tsk strösocker. 2 hårdbröd m skinka och ost, paprika, vattenmelon. 2 glas lingondricka.
Lu: 1½dl fil, ½dl musli, 1 hårdbröd m 1 tsk kaviar
Mm: kaffe
Mi: 2 hårbröd, 2 ägg, 4 bitar sill, te
Kv: 1dl plommonkräm (u socker) ½dl mjölk
Tot:1548 kcal
Motion
Shellrundan med stavar 3,5km, tog i som bara den och satte hastighetsrekord!

Idag är det jobb som gäller, arbete ger hälsa och välstånd om någon inte visste..
Dagens utmaning blir middag hos lillebror och ev efterrätt som de oftast brukar ha. Hemmagjord pizza har jag hört talas om att det ska bjudas på, jag ska "knacka" innan jag åker dit så kommer det gå som en dans!

Well well!
S
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!