Dagen med flera utmaningar

Utmaning nr #1
Frukosten kändes som en utmaning idag. På lördagar äter vi alltid frukost tillsammans och löser melodikrysset. Supermysigt!
Innan frukosten var jag och plumsade 20 min i ett töat skoterspår, då lyssnade jag på "Ring så spelar vi", Robert Ascberg var gästpratare. Jag var inte imponerad...
Iallafall var jag superhungrig när det var dags för frukost och jag fick jättesvårt att välja vad jag ville välja att äta.
Jag löste det med att dela ena hårdbrödmackan i två läger för att få smaka av fler pålägg som jag var sugen på.
Vi åt en större frukost då vi inte skulle äta lunch idag.

Min lyxfrukost!

Utmaning #1 Klarade jag finemang


Utmaning nr#2
Efter krysset skulle vi träffa goda vänner på Retro där vi brukar ses mellan varven. Jag kände att det var jobbigt att fara på fik, jag kände mig utmanad av allt Übergott fika som finns där redan innan jag var på plats. Jag satte ner ett smarrigt Fuijäpple i handväskan utifallatt.
Väl på fiket gick det bra, jag var tvångsmässigt och en del av nyfikenhet tvungen att kolla in varenda godsak som fanns. Innan vi var framme i bilen berättade jag för M om hur det kändes för mig, att jag var utmanad av fikat fast jag vet att det inte alls smakar så gott med fika när jag äter det som jag tror att det ska göra innan jag smakat. Kände mig som en vinnare när jag drack mitt kaffe och motstått fikat som ropat så högt på mig.
Utmaning #2 klarade jag med bravur efter vissa svårigheter

Utmaning nr#3
Surströmmingsmiddag
Utmaningen bestod av att äta lagom mängd och inte överäta en av de  godaste måltiderna som finns som jag äter allt för sällan och som jag aldrig tidigare lagom mängd av.
Jag hade svårigheter att klara mig från överätraing. Jag valde stategin att prata med de övriga vid bordet om att jag i mitt tidigare liv skulle ha ätit mer men nu valde att avstå. Säger man så kan man ju inte äta mer, eller hur?!
Utmaning #3 Klarade jag på det "berömda håret" och jag kände i efterhand att jag hade kunnat äta mindre potatis. Men jag vann kampen om den sista klämman!
surströmmingsklämma
Surströmmingsklämma, jag har en ny favorit på klämman för idag. Sommargurka, dock inte med på bild..

Klas & Linda hade med sig dessert, som vanligt av den lyxiga varianten när det gäller dem. Baka & laga mat är ett stort gemensamt intresse de har, de gör både god & snygg mat. Jag lömnade av desserten, inte någon mängd, men JAG lämnade!

Vaniljsås, rabarberkompott, snöboll -grymt gott! Har säkert nåt tjusigt namn jag inte känner till...

Lagom till desserten kom min fina vän Ullis på efterlängtat besök. Hon har flyttat söderut och är bara hemma på visit. Det var jättetrevligt att träffas och surra skit, synd att du ska bo så förbenat långt bort Ullis!
En av mina belöningar vid delmålen är att åka och hälsa på henne i Kristinehamn.

När Ullis for hem vid 22.40 bytte jag om till motionskostymen och tog Bungystavarna på en tur. Jag tog personbästa i tid och i puls. Det kändes grymt bra när jag gick. Det var jättekön luft ute, duggregn +2 . Jag är fortfarande så förundrad över att jag njuter av mina motionsrundor.  
När jag tog ut hundarna efter rundan så provade jag att springa sträckan som jag tidigare brukade gå varannan lyktstolpe och springa varannan. Nu orkade jag springa utan problem. Dock så sprang jag vid sidan av cykelbanan för att inte påfresta min ömma benhinnor, Men superwoman är det jag eller??? Det är så det känns, tänk att jag fått sån kondis så att jag kunde spinga den sträckan utan att dö, det är så att jag inte tror att det är sant!!

Nu ska jag ladda om i sängen för att hålla hundkurs hela dagen utomhus.

Fr: 2 havreknäcke m bregott, ost, kaviar, keso, leverpastej, sommargurka, 1dl yoghurt, ½ sweetie, te
Mm: Kaffe m grädde
Mi: Surströmming 3 st, 1 skiva tunnbröd, 2 potatisar, lök, tomat, dill, 2 msk gräddfil, sommargurka, 1 folköl
Dessert: Vaniljsås, rabarberkompott, poscherad maräng, pistachnötter, kaffe
Tot; 1669kcal
Motion
20 min plumspromenad + 41 min Bungystavar

Well well!
S
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Hovika

Riktigt bra attt klara av alla dessa utmaningar.

2012-04-23 | 21:28:15
http://halsaoharmoni.blogspot.se
Ulrika

Det var superkul att träffa er, saknar ju min fina Sandra massor jämt :) Tiden gick så sjukt fort så var det natten :( Hur f*n orkade du ge dig ut på motionsrunda då!? Det var flitigt tycker jag verkligen! :)

Efterrätten var underbart god, skulle ha kunnat käka hur mycket som helst.

2012-04-26 | 10:19:15
http://theullis.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!