För ett år sedan..

..krattade jag gräsmattan vecka 16 då det var påsk .
Så här ser det ut utanför mitt fönster idag, skillnad va?!


Innan middagen var jag på promenad med Bungystavarna. När jag var nästan hemma kände jag att jag ville fortsätta för att det var så härligt. Var är världen på väg?
Nu hade jag inte tid med att fortsätta, men bara att jag ville ser jag som ett framsteg.

I "Tänk dig smal" har vi en uppgift som går ut på att säkra sin miljö.
Min miljö är sedan länge säkrad. Jag är ju också så att jag sällan vill ha det som finns hemma, bortsett från glass då. Glass kan jag inte ha hemma alls. Om inte i dag så imorgon eller nästa dag faller jag för frestelesen att ha lite soffmys och äta upp glassen.
Sist vi skulle äta glass köpte jag glass i papperspaket så det inte finns kvar en massa som skriker efter mig, jag kände mig som ett geni. Annars är det inte något som jag vet som jag inte kan ha hemma.
Mitt problem är att inte äta för mycket av det jag äter oavsett vad jag äter. Jag äter gärna för att det är gott, tar gärna lite till bara för att jag kan.

Jag gillar inte att ha kastruller på bordet, eller att duka fram frukosten på bordet. Jag tycker det ser stökigt ut, min sambo tycker inte som jag och vill gärna ha maten på bordet.
Nu har jag drivit igenom att vi gör iordning det vi ska äta på bänken och sätter oss sen till bords. Det är mycket lättare att inte bli frestad då.
Min trygghetsregel är också toppen. Jag får alltid ta mer mat, men jag måste vänta en kvart innan jag tar mer. Jag har aldrig tagit om. Hungern sitter i hjärnan inte i magen.
Det var två tips för att förenkla tillvaron.

Dagen matintag:
Fr: 2hårdbröd, bregott, ägg, sill, kaffe
Lu: fruktkräm, mjölk
Mm: kaffe
Mi: Fiskbullar, blomkål
893 kcal
Motion 42 min m Bungystavarna

Det har blivit lite kcal både igår och idag har jag sett då jag fyllt i. I mitt förra liv då jag bantade hade jag tänkt att jag gott kunde äta lite mer ikväll för att använda av tillåtna kcal.
Nu ska jag dricka en kopp te för jag vill ha det, jag tänker inte äta något bara för att jag kan. Jag är inte hungrig så varför ska jag då äta?

Well well!
S
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!