Fredagsmys..

Fredagsmys verkar vara ett bannlyst ord, men I LOVE IT!!
Iallafall när man som jag har ledig dag imorgon..

I morse var jag mer "mig själv" jag vaknade kl05.30 och hann få en del gjort innan jobbet - I LOVE IT!!

Idag var det kortdag på jobbet, fick alla akvarier och en hel del annat uträttat, känns härligt när man lämnar bygget och inte känner att man inte hunnit med allt man vill.
När jag kom hem fick jag en stund för mig själv, jag tycker det är skönt att vara lite för mig själv hemma lite då och nu. Min egentid idag använde jag till att städa, muppa lite vid datorn och rensa i mitt sminkskåp. Det är inte så att jag gör nåt särskilt, men det är som skönt att vara ensam hemma en stund ibland.

När Mange kom hem höll jag på att byta om till motionskostymen, men han ville att jag skulle hänga med på Kvantum och det gjorde jag.
Skillnaden i mitt nya liv mot för det förra är att Bungystavarna åkte in i kofferten och jag promenerade hem från Ica. Shitalainen vad bra jag är!!

Vi har ätit korv och ostbricka till middag, hur gott som helst!!
Vi lyssnar på Karlavagnen med Peter Wahlbeck, egentligen tål jag inte honom, det bär mig emot att erkänna att han är jätteduktig i Karlavagnen. Han har även gästspelat i Ring så spelar vi var bra även där, men när jag ser drygfan på TV måste jag byta kanal.
Ikväll handlar det om otroliga händelser, och Chiiizez vilka livsöden det finns...
Jag är inte så mkt för att se på TV, jag tycker mest det är skit om det inte är nån bra dokumentär. Det är bara det att i  dokumentärer är oftast gripande och tragiska livsöden och Mange vill inte se vad han kallar "ångest-tv". Således blir det inte mycket tvtittande hos oss. Whatever, grejen är att det är så grymt mysigt att lyssna på ett bra radioprogram och äta middag mitt emot varandra och verkligen umgås och samtala.
Det är vad jag kallar fredagsmys och det är vad vi ägnat kvällen till.

Musen till den här datorn har pajjat och datorn goes bananas ibland med pekplattan, den hoppar och börjar skriva mitt i en annan mening lite då och då och det är inte alltid jag märker det. Konstiga ord och stavelser har sin förklarning där, iallafall vissa av dem.

Nu blir det soffchill en stund.

Dagen matintag
Fr: Fruktkräm o mjölk
Lu: Lammgryta
Mm: kaffe o 2 bitar mörk choklad
Mi: Prästost, korvost, vitlökskorv, rökt korv, vit/blå mögelost, finncrisp, potatissallad, 1 folköl (egentligen förrätt), 1 glas rött
Efterrätt: 2 bitar chili/honung mörk choklad m resterna av vinglaset
Totalt: 1528 kcal
Det går verkligen att äta gott och lyxigt och ändå vara inom ramarna. Great!!
Motion
Bungystavspromenad 39 min

Grymt nöjd med dagen är jag.

Well well!
S
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!