Grått och trist eller vackert Narnia disigt?

Idag var jag trött som tusan när klockan ringde och låg och mornade mig en bra stund. Tanken var egentligen att stiga upp i tid för att hinna göra dagens motion på morgonen men det bara gick inte.

Dagen  började med "kärringmöte" på Hanssons café, det var som vanligt trevligt. Jag tycker det är så mysigt på Hanssons, jag ska köpa likadana fåtöljer som de har där till min punschveranda, en del kallar den för "bron". Den ska nämligen bli färdig i sommar!

Jag har i flera dagar haft en "håller på bli sjuk känsla". Jag äter  Echina på morgonen och eftermiddagen och jag tycker att jag mår prima efter att jag ätit dessa. Det är när jag kliver upp på morgonen och efter fyra på jobbet som jag har känslan. Jag absolut inte tid att vara sjuk nu och tänker heller inte bli det!

När jag kom hem från jobbet bytte jag om till motionskostymen nästan på en gång för att "få det gjort". Jag var inte det minsta sugen på att gå utomhus i duggregnet. Tankarna på en crosstrainer i källaren för trista väder blir inte färre precis.

På hemvägen när det var typ 1/4 av den totala sträckan kvar började det gå så in i vassens tungt. Hade jag kunnat knäppa med fingrarna och vara hemma hade jag gjort det.

Grått och trist eller vacket som i Narnia?

Först tyckte jag det var grått och trist tills jag bestämde mig för att det var vackert!

I "Tänk dig smal" har vi fått en uppgift att göra en motionsplan. Min plan är att motionera tre dagar i veckan. De senaste månaderna har jag motionerat 5dgr per vecka vilket är jättbra gjort av mig. Jag som har haft världens inte motstånd till motion.
Mitt "problem" är att kunna njuta i det jag faktiskt gör och gotta mig i att jag faktiskt motionerat mer än planen istället för att få halvångest de dagar jag inte motionerar.
Jag vet ju med mig att jag har svårt att göra något utan att det ska vara 100% oavsett om det handlar om att virka, motionera, baka eller vad som helst. Det ska vara järnet och lite till och sen mitt en dag är jag tvärless. Det är just det som inte ska hända den här gången.
Jag ska bromsa mig själv och se till att det här blir en livsstilsförändring som ska vara hållbar hela livet!!!
Njut av dina framsteg Sandra, ja det säger jag till mig själv dagligen...

Jag har funderat lite på vad vi ska hitta på till Valborgsmässoafton. Vanligtvis brukar vi elda, ta en öl och grilla. Jag känner mig inte det minsta upplagd för det nu när snön ligger kvar. Lerigt och grisigt och blött och kallt kändes det bara. Så just det alternativet skiter jag i.
Jag tror jag ska kolla upp vad det visas på bioduken istället...


Den 30/5 -3/5 ska jag och AL till Sthlm. Vi ska förena arbete med nöje och tills dess hade jag tänkt att jag skulle ha funderat ut en frisyr tilll mitt vildvuxna burr. I dagsläget ser jag ut så här och har ingen aning hur jag vill ha det förutom att jag inte vill klippa av det på längden baktill. Förslag?

Iklädd bästa arbetsoutfiten, same same every day!

Dagens matintag
Fr: 2 hårbröd m leverpastej, sommargurka, 2 finncrisp m bregott
Mm:Kaffe
Lu: 1 mjuk tunnbröd m potatis, sill, bregott
Mi: Fil, allbran, sylt, 2 finncrisp m leverpastej, ½ sweetie
Kv: Kaffe
Tot 1036 kcal
Motion 42 min Bungystavspromenad

Well well!
S
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!