Inga undanflykter!

Här kunde man lätt ha läst utflykter...

Jag har sedan februari bestämt mig för att jag ska motionera, och det har jag också gjort. Jag började med att jogga. YES! Du hörde rätt, jag joggade!
Det var inga långa sträckor. Jag hade bestämt mig för några rutter jag skulle ta mig runt, och tilläggas kan att jag hatar att jogga. Det gör jag inte längre.
Jag orkar inte så långt, jag springer varannan lyktstolpe och varannan.
Jag skriver i imperfekt. Bajstrist. Direkt den efterlängtade asfalten visade sig så fick jag behinneinflammation och attans så ont det gör då. Så nu väntar jag på att elljusspåren ska tina fram och jag kan återuppta mitt projekt.
Här på nätet läser jag ofta hos många andra stora kvinnor som faktiskt också joggar, det är så inspirerande att läsa hos andra som också gör viktresor.
Jag har inte lagt mig på sofflocket bara för att jag inte kan jogga. Istället har jag dammat av mina stavar och kör fem dagar i veckan med dem.
Jag har även en ny grej som jag gillar och tycker är superkul -pulsklockan! Tyvärr så funkar inte vår pulsklocka med runkeeper, men det går att skriva in sin genomsnittspuls för det passet.
Jag brukar ha ursäkter jämt och ständigt för varför jag inta ska behöva motionera just idag. Och som rubriken förtäljer så är det färdigt med det, INGA UNDANFLYKTER!!!!!!!!

Jag är bra på dem, oftast är de väderrelaterade, du får ett axplock på några vanliga
Det blåser ute, jag hatar blåst
Det snöar
Det är för kallt
Det är för varmt
Jag har inga sköna kläder
Jag har inga varma kläder
Jag har inga svala kläder
Jag har inga bra skor
Jag behöver inte motionera, det finns många människor som aldrig motionerar och sådär kan jag hålla på i evigheter.

Det som är ytterst märkligt nu och har varit i en månad ungefär är att jag nu tycker att det är roligt att motionera. Det är tillochmed så att jag tycker det är roligt under tiden jag gör det och inte bara när jag blickar tillbaka och känner tillfredsställelse för att jag faktiskt gjorde det. Bäst att smida medans järnet är varmt.
Nåväl, jag har handlat sportkläder som aldrig förr senaste veckorna. Jag har sponsrat båda sportbutikerna i stan med en ansenlig slant åt de båda och ändå har jag fyndat som tusan.
Nu finns det inga undanflykter som kan bero på kläder och väder, regnkläder har jag inte införskaffat ännu då men det finns tid ännu. Senast idag så snöade det en stund.

Det här är ett lite axplock av vad jag shoppat lös på. Annu har jag bara använt springoverallen och diverse funktionskallingar, tröjor samt min ny sportbh. Ahh jag bara älskar när jag slipper bli blöt bara för att jag svettas.
Visst ser du framför dig hur grymt proffsig jag ser ut i mina nya kläder!?!
 
Nu är det ju som vanligt att jag kan inte göra något i normal utsträckning, så fort jag gillar nåt så måste det överkonsumeras. Det spelar ingen roll om det är garn, sportutrustning, gps eller vad som helst. Nu har jag blivit besatt av tanken på att köpa mig Bungyjumpstavar.


BUNGYPUMP
Fjädrande träningsstavar med 4 eller 6 kilos motstånd för vardagsmotionärer. 1250:- (4 kilo) 1390:- (6 kilo). De är ju inte precis gratis så jag försöker hålla i mig allt vad jag kan och fundera över om jag verkligen verkligen vill ha dessa stavar. En liten detlaj är att jag aldrig ens hållt i en sån stav så det kanske inte ens passar mig. Har du provat? Skriv mer än gärna en kommentar och berätta vad du tyckte!

Dagens matintag:
Fr ½ kopp kaffe
Lu 2 skivor kassler, sallad, 2 msk cfsås
Mi 2 skivor sportknäcke m bregott och ost, te
Första gången på länge som jag slarvat så här med maten. Först försovning, sen väääldigt sen lunch, stressigt på jobbet och jag tog mig inte tid att gå och hämta min mat. Sen var jag inte hungrig när jag kom hem och åt då ingen middag och sen efter motionen ville jag fortfarande inte ha mat. Ny dag nya tag imorgon. Positivt är att jag inte överätit i alla fall..

Dagens motion
44 min stavgång, jvstrundan

Well well!
S
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!