Lördag och ljuvligt väder...

Äntligen verkar våren vara här!
Igår vaknade jag till strålande sol om än lite blåst, som jag känner att jag behöver den där solen.

Före åtta på morgonen var jag ute och motionerade med mina Bungy Pump stavar. Det gick segt och tungt som tusan idag igen. Det är väl någon slags fas man ska ta sig igenom. Men inte är det lika roligt när det går tungt som när jag känner mig som superwoman. Men mitt vad det är så tittar hon nog fram igen.

Vår vana trogen löste vi Melodikrysset. Det är bästa starten på en bra helg!
Igår satt vi ute i solen på bron och åt frukost och kryssade. Det är bland det mysigaste jag vet!
Hela dagen var vi mestadels utomhus och gjorde lite nytta och latade oss en del. Magnus bytte till sommardäck på bilen, nu måste det väl ändå vara slut på snöandet.
Tanken var att vi skulle äta förrätt vid 3-4-tiden och grilla en sen middag. Nu blev det inte så. Vi fastnade i olika saker och Magnus var upptagen när jag kände att "nu svälter jag ihjäl, ta hit maten".
Jag åt lite korv, ost och potatissallad innan förrätten som vi åt vid sextiden istället för den tänkta tiden.

Efter vi ätit var vi ute och cyklade, fy tusan vad dåligt med muskler jag har!
Det var svinjobbigt och tungt att cykla. I min fantasi såg jag hur jag svävade fram och hur lätt det gick. Så var inte verkligheten. Det var jättejobbigt och nu har jag träningsvärk på baksidan av låren, vaderna och rumpan.

När vi kom hem så myste vi ner oss i soffan, jag var inte hungrig. M ville att vi skulle grilla som vi tänkt göra från början. Jag ville inte eftersom jag inte var hungrig.
Jag var jätteduktig och stod på mig, jag har alltför många gånger ätit för att inte göra någon annan besviken. Det är färdigt med det nu.
M dukade fram ost och korvbricka istället och det var då det hände.
Jag åt och smaskade i mig av den fast jag inte var hungrig. Inga mängder men ändå.
Jag är sjukt besviken på mig själv idag för det. Varför gör jag så mot mig själv!?!
Jag har funderat igenom saken och tänker inte lägga mer negativ energi på det, men tror det är bra att tänka igenom saken och begrunda sina synder och tänka hur jag kan göra annorlunda nästa gång.
Idag är det ny dag och nya tag!

Fr: Yoghurt (ny smak kokos/ananas trodde den skulle smaka ljuvligt, det gjorde den inte), 2 hårdbröd, leverpastej, kaviar, keso, kaffe
Mm/Lu: korv, ost, potsallad, folköl
Mi: Moules marinièrs, vitlöksbaguette ½ glas vitt vin
Kv: ost, korv, potsallad, finncrisp, te
Tot: 2049 kcal

Motion: Bungy Pumpstavar 39 min, cykel 43min
Well well!
S
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Hovika

Jag tyckte ändå att det var bra att du stod fast vid din önskan och att du lyckades hålla intaget till lite istället för mycket.

2012-04-29 | 13:00:26
http://halsaoharmoni.blogspot.se




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!