Måndagen den 23:e april 2012

En helt vanlig måndag...

Det är alltid massor att stå i på jobbet på måndagar, så även denna. Jobbade på och simsalabim var det dags att stänga butiken.

Hemma så käkade vi middag och planerade in när vi ska sätta oss och göra en plan och målsättning för vad vi vill göra här hemma.
Magnus gillar inte riktigt min planeringsådra. Men jag tycker det är viktigt att vi går igenom tillsammans vad vi vill göra, när vi vill göra det, vad vi ska ha för budget och vilken prioriteringsordning det ska vara.
Det är så lätt att man tar saker för givet, att det jag tycker är mest viktigt ska vara det för alla. Det är inte alltid verkligheten stämmer överens med min världsbild.
Jag har väldigt lätt att tappa humöret, gnistan och suget när mina förväntningar inte infrias. Det är som att hela världen rasar och allt går i mörksvart.
För att undvika detta ska vi alltså planera och tillsammans göra en plan. Då kan jag få rimliga förväntningar som infrias.
Jag blir väldigt stressad av att se olika saker som jag tycker behöver åtgärdas bara vara och ingenting händer. Om vi har en plan på när det ska hända kan jag mycket bättre slappna av i det och inte stressa. Det är när saker bara blir hängandes i luften som det blir jobbig för mig.
Shitalainen håller jag på bli vuxen!?!

Sen hoppade jag i motionskostymen och begav mig ut på det jag kallar JVSTrundan som är en runda på ca 5km. Jag hade Bungystavarna som sällskap.
Jag gick i ett jämt tempo, inga intervaller och hade ganska bra fart under sulorna. Men fii tusan vad det gick trögt. Från att i söndags varit Superwoman kände jag mig gammal och trött i kroppen. Flåset däremot kändes bra.
Det tog mig 43 min att gå rundan och jag var nöjd med mig själv när jag kom hem igen. Det är förunderligt hur man ena dagen känner sig på topp och nästa dag är helt färdig i kroppen. Tur att man inte är elitidrottsman...

Jag är så skitless på det här vädret, jag vill ha sol, jag vill att gräsmattan ska tina fram! Jag är så less på att det är så skitigt och fult överallt. Skitig snö som ser äcklig ut, skitiga gator, hundskit och sand överallt.

Jag har studerat hundägarna här i min omnejd. Jag har förträfflig utsikt åt alla håll och kanter. På cykelbanan som går längs med "storvägen" där jag bor tror ingen att de är sedd om det inte passerar en bil eller att de möter någon annan gångbanan. FEL!!
Jag ser hur bra som helst dit. Det är det jag ser som jag blir lite ledsen och irriterad över. Det är nästan igen som plockar upp hundskit efter sig. De tittar höger/vänster och så höger igen innan de lite kutryggat går vidare och lämnar sin hunds skithög. Dessutom finns det efter denna cykel/gångbana en bajspåsehållarstation där det hänger bajspåsar som är GRATIS och bara att förse sig med, man behöver inte ens betala och köpa sina påsar.
Det är fullt vuxna människor som jag iakttar...

Dagens matintag:
Fr: 1kycklinglår
Lu: Fruktkräm, mjölk ½ sweetie, kaffe
Mi: Lammgryta, 1 hårdbröd m bregott o ost
Kv: Fruktsallad, yoghurt
Tot: 901 kcal

Motion 43min m Bungystavarna..

Well well!
S

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!