Middag på Retrocafét..

I går var jag på en tur med Bungystavarna och jag tog ut mig ordentligt. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna uppskatta känslan av att ta ut mig ordentligt, men så fel jag hade. Jag gillar massor att känna att jag tar i allt vad jag har!
Jag kan inte tjata nog mycket om hur nöjd jag är med mina Bungy Pump Stavar, de är underbara!

Gårdagens matintag;
Fr; 2 hårdbröd m bregott, sill och ägg, kaffe
Lu: Fruktkräm (homemade utan socker), mjölk
Mm: Kaffe
Mi: 1 parisare, underdelen av ett hamburgerbröd, 1 tsk senap, 1 tsk bostongurka, 2 msk räksallad
Tot; 1310 kcal
Motion:
Bungystavar 42min

Idag sov jag alldeles för länge, jag skulle på vad jag kallar "kärringmöte" på Hanssons café, kärring inkluderar även mig.
Det är några kvinnliga företagare som träffas och äter frukost på tisdagar, ett trevligt sätt att träffas på som vi försöker deltaga i då utrymme finns.
Jag sov så länge att jag fick hoppa över min frukost, drack kaffe på Hanssons och tog frukosten när jag kom till jobbet. En gång är ingen gång, två gånger är en vana. Det här var ingen gång...

Jag slutade tidigare idag för att jag skulle och vaccinera Filip & Fredrik. Fredde är verkligen en fin och glad valp. Han är en aningens överaktiv och jag tror minsann att det är dags att börja aktivera och lära honom lite grejor snart. Han är frimodig och lättlärd, men även självständig av rang för att vara en affenpinscher.

Jag hämtade upp min fina väninna Ulle och vi for och intog middag på Retrocafét. Vad gjorde jag utan underbara vänner?
Med Ulle är det alltid högt i tak och vi kan prata om väder, vind, det mest privata, det förbjudna, det skamliga och otillåtna. Jag skulle nog säga att jag kan prata om allt, med henne. Sist vi träffades handlade det mest om henne och hennes liv, idag var det jag som tog plats och det handlade mestadels om mig och mitt liv.
Jag älskar  miljön på Retro, jag älskar fik överhuvudtaget, men det är så roligt med alla detaljer och allt vackert bråte som finns där.
Jag tog en kycklingpaj och en cola zero och man får verkligen valuta för pengarna. Det var massor av mat och dessutom hemlagad och jättegod!
Paj på Retrocafet
Ett skepp kommer lastat med kycklingpaj...


Min tallrik efter avslutad måltid

Jag klappar mig själv på axeln och tänker på de framsteg jag faktiskt gör! Förut hade jag ätit upp allt på tallriken bara för att jag kunde. Jag hade inte kunnat lämna, det hade inte gått.
Jag har tänkt på vad det kan bero på, kan det vara att jag ätit på snål? Jag har ju faktiskt betalat maten.
Har jag ätit på begär, för att det var så gott? Det är ju faktiskt de första tuggorna som är godast.
Jag tror att det är en kombination bägge delarna, men även att jag ätit tills jag känt mig mätt. Som jag tidigare skrivit har jag inte kontakt mellan magen och hjärnan alla gånger. Det handlar bara inte om att bli mätt, nu har jag en tid haft problem med att känna hunger. Jag känner i kroppen att den behöver mat, men känner väldigt sällan fysisk hunger i magen.
Ännu är jag inte där då jag slutar äta när jag slutat vara hugrig utan att behöva tänka på det, jag slutar äta för att jag äter medvetet och antingen förser mig med det jag tycker är lämplig mängd att äta, eller om någon annan portionerat åt mig redan innan jag börjar äta uppskattar vad jag tycker är lagomt att äta.
Detta är ingenting som går per automatik för mig, det är ett mål jag har att det ska gå av sig självt så småningom. Där är jag inte ännu. Än så länge måste jag alltid tänka när jag äter och tänka på att sluta äta när jag inte längre är hungrig och att inte äta tills jag känner mig mätt.
Om jag äter tills jag känner mig mätt så är jag en halvtimma senare proppmätt, överäten och har ångest och mår bajs både i mage och själ.
Det är också en vinst att jag bara äter det jag verkligen vill ha och tycker om, idag valde jag att lämna större delen av pajskalet och grönskerna för att äta fyllningen på pajen. Det känns härligt att jag kan se och njuta av mina framsteg!


Här i en lite avskild vrå valde vi att sitta idag


Jag älskar gamla radioapparater!

Dagens matintag:
Fr: 2 hårdbröd m kaviar o ägg, kaffe
Lu: fruktkräm o mjölk (behöver jag skriva homemade u socker?)
Mi: Kycklingpaj och dressing, cola zero
Tot: 1044 kcal
Motion:
Ingen motion idag

Well well!
S
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Hovika

Hej. Vilken fin blogg du har. Det ska bli kul att följa dig här också. Verkligen bra jobbat med cafébesöket. Tycker du resonerar väldigt sunt.

2012-04-17 | 22:14:17
http://halsaoharmoni.blogspot.se




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!