Och här sitter jag och blir bara snyggare...

...hela håret insmetat med stinkande henna och några varv alufolie runt om, så nog är jag snygg alltid!
Det är grymt irriterande att man måste hålla efter sig själv hela tiden, jag anser mig inte vara särskilt fåfäng, jag har ingen frisyr numera, jag målar mig sällan på veckorna. MEN gränsen går vid att se ut som Grålle med utväxt hår, och dessutom är utväxten numera väldigt "blond".
Det där med frisyr undrar jag en del över, jag har tidigare alltid haft en frisyr och varit noga med att hålla efter den och klippa mig regelbundet.
Det försvann som genom ett trollslag förra våren och sedan dess har jag ingen frisyr, det bara växer vilt och jag sätter upp alltihopa i en svans. Det är jättebekvämt, men handen på hjärtat inte värst snyggt. Men måste man vara snygg jämt då?
En del av mig tycker det.
Jag blir gladare, jag trivs bättre med mig själv och själva känslan i mig blir mycket härligare när jag har skött om mig. Typ rakat benen, noppat brynen, målat naglarna, fixat frisyren och målat fransarna. Vad ska det vara så för?
Steget mot att införskaffa en frisyr närmar sig alltså mer och mer...

Jag har skippat uppgiften där man skriver ner vad man ska äta i förväg. Ingen sabotör, ingen undanflykt. Den passade inte mig var jag är idag, den stjälper mer än vad den hjälper. Jag förstår varför och att den är till stor hjälp för många.
I mitt fall vill jag inte äta något bara för att jag planerat att äta det, jag vill inte planera vad jag ska äta till middag i förväg. Jag vill inte planera lunch heller för den delen. Däremot planerar jag så att jag har flera BRA alternativ att välja mellan. Det är jätteviktigt för mig, inte helt random choice, valfrihet mellan bra maträtter.
Det betyder inte att junkmat är ett alternativ.

Jag hade mitt första samtal med CoachUlrika idag och det kändes bra, hon var lättsam att prata med.

Dagens problem (I-Landsproblem);
Jag har fortfarande problem med att känna hunger. Då menar jag hunger i magen. Jag känner att kroppen behöver mat och energi, det bjuder absolut inte emot att äta men jag blir inte hungrig.
Jag vill ha tillbaka mina hungerskänslor i lagoma mått, dock är jag enormt glad över att jag inte har något sug alls efter onyttigheter.

Dagens matintag:
Fr: 2 sportknäcke, bregott, ägg, sill, kaffe
Lu: 1½dl fruktkräm, ½dl mjölk
Mm: Lättdryck lingon/tranbär, kaffe
Mi: 2 sportknäcke, bregott, ägg, sill, te
Tot kcal 959

Motion
25 min m Bungystavarna innan frukost

Well well!
S
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Hovika

Kom det plötsligt att du inte känner hunger? Kan du se ett samband med något annat? Just nu skulle jag önska att min hunger var mindre men jag förstår att det inte är kul när den är borta. Lycka till med morgondagen.

2012-04-18 | 22:25:32
http://halsaoharmoni.blogspot.se




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!