Påskdagen 2012

Idag är det påskdagen. Jag tycker att jag tagit väl hand om min ledighet även om jag önskat att jag uträttat lite mera i hemmet.
Både i går och i förrgår har jag och Mange varit på stavpromenad runt Bodträsket och det är ca 8km. Igår var det mindre roligt då min onda tå gjorde ont som tusan och dessutom fick jag skavsår De Lux efter halva promenaden. Men solen sken och det var fint väder!
Idag är det vilodag från motionerandet.

Jag känner mig nöjd med mina intag so far under påsken. Påsken är för mig förknippat med äta, äta och äta. Den här påsken har jag ätit mina måltider utan att överäta och har inte varit proppmätt en enda gång.
Igår var vi på middag hos Erik & Nettan. De bjöd på munkar till kaffet och jag åt en hel munk fast jag egentligen ville äta en halv. Jag kunde inte hejda mig!
Det har blivit en hel del alkohol nu under påsken, inga mängde som så, det är inte bra för viktminskningen att dricka alkohol.
Det ska bli intressant att ställa sig på vågen. Mitt mål för den här veckan är att ha stått still och klarat påsken utan viktökning. Det har aldirg tidigare hänt.


Min supergoda frukost!

Min fina valp Freddan har fått sin första upplevelse av hur en riktigt arg matte kan vara. Nu hoppas jag han är botad.
Fredde skulle inte överleva många minuter i det fria, han har inga hämningar för något överhuvudtaget. Igår tyckte han det var en bra idé att vrålskälla och springa raka spåret med svansen över ryggen till vår grannhund
(10år gamla pitbullen Best). Det var då jag talade om en sanning, att även små gulliga valpar får lyssna på sin matte. Man kan dö om man rusar på som Freddan gör, men han sockersöt och jag är jätteglad över att han är så kavat, lite mindre glad över att han har så nära till att skälla. Det har han ärvt av sin mor som också har väldigt nära till att skälla.

Nästa helg börjar våra hundkurser för våren, det ska bli jättekul!
Vi ska ha en valp&unghundskurs, vardagslydnadskurs och en tävlingskurs. Jag tycker verkligen att det är jättekul att hålla kurs. Jag har en förhoppning om att det ska väcka liv i mitt eget träningssug som legat i dvala allt för länge.

Fredag matintag;
Fr: yoghurt, hårdbrödmacka m ost, kaffe
Lu. sill, potatis, hårdbrödmacka, 1 pralin till kaffet
Mm: yoghurt & vindruvor
Mi: lammstek, sås, sallad, 1 muffin, rött vin
Lagom mängd av allt!

Motion
Stavgång 8km 81min

Här firar jag även två månader som ickerökare!


Lördag matintag
Fr: 2 hårbröd m sill & gravad lax, påskmust light, kaffe
Lu: Grillade revbensspjäll, sallad, sås
Mi: Grillad fläskfilé, potgratäng, sås, sallad, 1 munk, 1 näve chips, rött vin, öl
Lagomt av maten & drycken, önskar att jag ätit en halv munk och chips är överskattat.

Motion
Stavgång 8 km 84min

Well well!
S
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Ulrika

Åh, jag missade att du hade slutat röka igår när jag läste. Grattis! Vad kul för dig! <3

2012-04-09 | 16:12:24
http://theullis.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!