Påskstrategi...

Nu sitter jag i vårt kök, belåten efter Magnus goda kokkonst. Tänk så tiden drar iväg. Ett av mina mål är att ta tillvara bättre på tiden och inte bara låta den rinna iväg till ingenting...

Stängde butiken, åkte på affären & handlade mat inför helgen, tankade.
For hem och bytte om till motionskläder, motionerade.
Magnus fixade middag under tiden.
Kom hem igen, fixade lite datafix, åt middag och simsalabim så är kl 23:34.
Men var tar tiden egentligen vägen ibland?!

Nu ska jag ha något så ovanligt som fem dagars ledighet!! Det är så att det känns overkligt, vi har tom tagit in personal för att mata djuren under stängda dagar, annars turas vi om att mata djuren på stängda dagar och det är lätt att man gör nåt mer "när man ändå är där"..

Eftersom mitt liv handlar mycket om "tänk dig smal" så delar jag lite påskstrategier. För mig är påsken väldigt sammankoplat med att äta, äta, äta, mysa, mysa, äta, mysa, äta & sen äter vi lite till!!!
Min strategi är väldigt enkel. Planera vad jag vill äta & dela upp det på alla helgens måltider.
Det vi ska äta är egenhändigt gravad lax, sill-lunch, morrikkamat, yoghurtfrukost, färsk fruktdessert, grillade revbensspjäll och några praliner a'la lyx.
Vi har fått i uppgift att presentera hur vi ska nå vår målvikt, jag delar mitt tänk här i ett eget inlägg..

Jag var till godisaffären när jag handlade pralinerna och bara lukten av plockgodis säger mig att det inte är något jag vill äta. Grattis till mig, det tog några år att inte bli triggad av den doften.
Pralinerna tänkte jag att vi skulle ha provning på och dela i små bitar. Vi gjorde det i maj och det var roligare och godare så.
De vi ska testa i helgen är; punschpralin, ägglikörpralin & bailyspralin. Kanske återkommer om ett utlåtande.

Idag har jag satt ett personbästa i tid på min "shellrunda" jag snittade 6,42/kmh. Bra gjort av mig!
Då har jag också fått stå still och vänta på galningar i bil som skiter i min tidspress på att sätta personligt rekord och låter mig stå och vänta i gatkorsningar och på övergångsställ och tiden bara tickar iväg!!


Här sitter jag & datoriserar med ett glas rött  & obligatoriska påsktulpaner
medan M kockar & vi lyssnar Winnerbäck. Vardagslyx!


Dagens motion;
Shellrundan 35 min m stavar, 6,42km/h p 149

Dagens matintag:
Fr Fil & allbran, 1 sportknäcke m dillkaviar
Lu: Nudlar
Mm; 1 liten bit brie, 1 banan
Mi; 1 skiva stek, sås, rotfrukter, 2 glas rött

Känner mig allmänt nöjd med min dag!

Well well!
S

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!