Pizzakväll...

Idag har jag haft jobblördag. Det finns en sak som jag inte gillar med att arbeta lördagar. Det är att då missar jag Melodikrysset!
Det går visserligen att lösa i efterhand och vi har gjort det några gånger, men det är liksom inte samma sak..

Efter jobbet var vi bjudna på middag hos min lillebror och hans fina familj. Hemlagad pizza stod på menyn.
De hade ställt fram diverse delikatesser och var och en fick snickra till sina egna pizzor eller Langos om man hellre ville ha det.
Klas gjorde bottnarna som var ca 10cm i diameter.
Jag gjorde mig två kanongoda pizzor!
Det är en konst att fixa till mackor och pizza så man får smaka av allt man vill utan att äta för stora mängder. Jag brukar göra så att jag har flera pålägg på samma. T ex att på en hårdbrödmacka kan halva vara med sill och andra halvan med lax. Eller som på pizzorna idag, en halv med skinka, andra halvan med salami osv..
Det är ett bra trick för att kunna smaka allt man vill utan att äta för stora mängder. Jag uppskattar att mina två minipizzor var ungefär lite mindre än en halv vanlig köpespizza.

Efterrätten idag var himmelsk!
Äggtoddy och jag tyckte den smakade som Äggtoddy a'la Tiramisu!
Det var vanlig äggtoddy (lätt frusen) med 1tsk kakao, 1 tsk kaffe och 1tsk florsocker. Ett äggskal med 1cl mörk rom. Detta rör man ihop och simsalabim har man en underbar Tiramisu-smakande Toddy.


Jag är nöjd med dagens matintag, lunchen kunde varit mycket bättre och jag hade kunnat äta lite mindre pizza.
Jag känner mig inte misslyckad, det är ju som jag tjatar om ett livslångt projekt som ska hålla livet ut. Jag tycker det är ok att äta efterrätt och pizza, men inte alltid och inte i mina gamla mängder.
Det är en enorm förbättring då jag tidigare inte haft något problem med att trycka i mig en hel köpespizza.

Nu ska jag ladda för en heldag utomhus då vi startar vårens lydnadskurser imorgon, och just nu vräker snön ner...

Dagens matintag
Fr: 1½dl filmjölk, ½dl musli
Lu: 1 äpple
Mi: 2 minipizzor med; tomatsås, ost, skinka, paprika, salami, paprika, stenbitsrom, gräddfil, rödlök, oliver, mozarella.
Efterrätt: Äggtoddy a'la Tiramisu
Tot: 1226 kcal

Motion
Planerad vilodag

Well well!
S

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!