Söndag med vilden inom mig...

I söndags var det arbete (ger hälsa & välstånd)!

Vi kör tre hundkurser nu på söndagar
Kl11.00 Valp & Unghundskurs
kl13.00 Vardagslydnadskurs
Kl15.00 Tävlingslydnadskurs
Så vi står ute kl 11.00 -17.00. Tyvärr har vädrets makter inte varit med oss hittills..
Vi har tappra deltagare som kommit och tränat sina hundar vädret till trots. Att hålla hundkurser är bland det roligaste som finns. Det är så kul att se hur de utvecklas framåt mellan kurstillfällena och att jag ser hur de får en bättre relation med sin hund och kan ha roligare tillsammans. För det ska ju faktiskt vara roligt att vara hundägare.
Jättekul är att flera av kursdeltagarna varit in till butiken bara för att berätta hur nöjda de är!
Den här gången lyckades jag klä mig så jag inte frös ens på slutet, det är en utmaning att kunna klä sig rätt för väderleken.

När jag kom hem var jag helt vild! Jag var och tittade i skåparna och kände hur jag bara ville vräka i mig något.
Jag satt mig ner och funderade på vad det var med mig, vad jag kände egentligen. Jag blev inte ett dugg klokare.
Jag satt mig ner och funderade på vad det var med mig, vad jag kände egentligen, vad det var som gjorde att jag bara ville ösa i mig något, vad som helst. Jag blev inte ett dugg klokare.
Jag ger mig själv poäng för att jag iaf försökte känna känslan.

Magnus hade överraskat mig De Lux när jag kom hem, fjäsk De Lux kallade han det. Sängen var bäddad, diskmaskinen tömd, tvätten tvättad och han höll på grundmåla en sänggavel!!!
Det är lika roligt varje gång att komma hem till ett fint hem och inte börja med att stöka undan då man kommer hem.

Åter till vilden inom mig..
Jag tog två finncrisp m smör, 1 kall potatis m en smörklick och några nötter och åt. Efteråt hade jag samma känsla att jag bara ville vräka i mig något, typ vad som helst. En stund senare åt jag middag.
Efter maten kände jag mig inte heller nöjd utan var lika sugen på att vräka i mig nåt fast jag kände tydligt att jag var mätt. Oftast är jag väldigt trött när jag får såna här "ryck". Jag försökte vila men hade mest myror i ändan.
Jag åt 3 bitar mörk choklad och njöt verkligen av dessa, men var lika vild efteråt.

Jag drack bubblat vatten och tack och lov blev jag då av med vilden inom mig.

Nästa gång den kommer på besök ska jag gå en promenad oavsett om jag ids eller inte, får utvärdera om det fungerar. Det är väldigt länge sen jag känt som jag gjorde i söndags kväll och jag har verkligen försökt ta reda på vad som utlöste det, men har ingen aning. Jag lämnar det, det har tagit nog av min energi...

Dagens intag söndag
Fr: 2 hårdbröd m pålägg, ½ sweetie, kaffe
Mm: 1,25dl yoghurt, banan
Lu; 2 hårdbröd m pålägg, te
Mi: 1 kycklinglår, ½dl coleslaw, 1dl blandsallad på ett mjukt tunnbröd.
Vildat i mig: 3 bitar mörk choklad, 2 finncrisp m bregott, en näve nötter, 1 kall potatis m bregott
Tot: 1520 kcal

Ingen motion

Well well!
S

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!