Vimplar & stående ovationer!?!

Imorse vaknade jag tidigt av klockan. Jag låg och viftade på tårna och funderade på om det verkligen var värt att kliva ur sängvärmen bara för att motionera?
Kunde det ändå inte vara värt att ställa fram klockan 1,5h, kanske motionera efter jobbet istället, eller varför inte låta bli helt.
Näe! Hallå, vem var det som tänkte så?
Upp och i motionskostymen!!
 
Här ligger jag & min sabotör & för djupa diskussioner...

När jag var ute på rundan med Bungystavarna så gick jag om några människor, mötte några männsikor, cyklister, mötte både bilar och bussar. Allt detta i dessutom uselt väder!
Jag känner mig så grymt bra när jag är ute så jag känner mig nästan snuvad på att omvärlden inte begriper vilken stor händelse och prestation det är av mig. Vart är alla tutningar från bilar, ryggdukar av de jag möter, de stående ovationerna, hejjaramsorna och vimplarna?
Precis så bra känner jag mig av en så vardaglig för andra sak som en motionsrunda. Dessutom har jag börjat njuta av dem. Vart är världen på väg?

Jag är inte så lätt att leva med alla dagar, och inte så lätt att begripa sig på heller...
Jag slutade tidigare idag och så fram emot att få några stunder för mig själv i hemmet. Inte så att jag gör något särskilt då, det kan vara att ligga på soffan och ingentingla, läsa en bok eller något annat som jag likaväl kan göra i tvåsamhet. Men det är viktigt för mig att få vara ensam ibland.
Idag hade jag och Mange inte kommunicerat med varandra, jag visste således inte att han redan var hemma och han visste inte att jag skulle komma tidigare. Detta resulterade i att jag blev superirriterad.
Jag försökte vara snäll och inte låta irritationen gå ut över honom, jag lyckades väl inte superbra direkt. Jag bestämde mig för att gå en till promenad. Då får jag vara ifred och ånga av mig lite. Jag tog Bungy Pump stavarna och gick ut med upptempomusik i lurarna.
Jag skriver det en gång tll om det gått någon förbi att jag har Bungy Pump Stavar! Shitalainen så nöjd jag är med dem!

Jag hann precis se solnedgången

Jag var snäll och nöjd när jag kom hem och vi åt middag tillsammans.
Så nu sitter jag i soffan med datorn i knät, valpen sovandes på mina lår och Counterpain på smalbenen och onda tån.

I tänk dig smal har vi fått en uppgift som går ut på att alltid sitta vad man än äter. Det trodde jag att jag gjorde, men det gör jag inte.
I morse tog jag en tugga av min hårdbrödmacka innan jag satt mig till bords, när jag äter frukt tex ett äpple så står jag ofta, jag tom går omkring och tuggar äpple i farten. Det tål att tänkas på och medvetandegöra-

Jag har gjort en vuxenpryl i veckan -Bokat tid hos Dr Hassel för att ta bort några växande födelsemärken. Det har jag tänkt göra sen i somras, men nu är iallafall tiden bokad. Nästa steg i vuxenvärlden är att boka tid hos min sjukgymnast och få hjälp med onda tån!

Dagens matintag:
Fr: 2 hårdbröd, 1 ägg, bregott, 2 bitar sill, två skivor gravad lax, te
Lu: 2 hårdbröd, bregott, 1 ägg, kaviar, te
Mi: Kycklinggryta m wokgrönsaker, ris
Kv: Kaffe & ½dl plommon/fruktkräm (u socker)
1105 kcal


Dagens motion;
Promenad m Bungystavarna 45 + 25 min

Well well!
S
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Ulrika

Haha känner så igen mig... Jag kan ligga och övertala sig själv i huvudet "jag gör det senare när jag känner mig piggare" eller "det är faktiskt lite synd om mig för jag har jobbat/städat/motionerat mycket igår" och en massa andra braiga anledningar som man vet inte är riktiga iaf :D

2012-04-13 | 07:26:44
http://theullis.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!