En vecka har gått...

..sedan "omstarten", och WOW så härligt det känns!

Nu har jag även gjort slag i saken och gjort en matsedel som jag dessutom har tänkt följa. Det är ok att blanda om dagarna, men nu är det färdigt med impulsmat och att slänga inköpt mat som blir liggandes och ruttnar i kylen!
Middagen ska tillagas i sådan mängd att både jag och Mange får matlåda till morgondagen.
Denna vecka har det hittills fungerat utmärkt.
Framförallt kändes det härligt att veckohandla för ca 400kr (köttfärs till taco finns i frysen).




För den som inte känner mig kan det te sig väldigt enformigt, men sån är jag. När jag gillar något vill jag äta det ofta och just nu är det sallad som är godast.
 
Idag har jag ställts för en utmaning och det var kalasfika, MNK firade födelsedag.

Gissa vad jag ska fika!?!

Som tur var hos mamma för jag bad henne snällt att fixa något som jag kunde fika. Tro mig, det är lättare att avstå slisk när det finns ett "bra" alternativ att tillgå istället för att ta en slät kopp och titta på när andra smaskar. Nästa gång jag står inför en fikatumaning ska jag ta med mig eget fika om jag känner att jag inte kan be om det såvida jag inte har planerat att fika förstås.. 

Facit:Ett litet steg för mänskligheten, ett stort steg för Sandra

Det är spännande för imorgon är det vägning i utmaningen...

Well well!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Hovika

Härligt Sandra. Planering är a och o. Vilket gott o bra fika du fick.

2012-08-23 | 15:25:37
http://halsaoharmoni.blogspot.se




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!