Mysigt med höstmörker...

Idag har det varit en bra dag på alla sätt borstett från att jag var otroligt trött när det var dags att kliva upp trots att jag sovit mina timmar. 
Jag gissar att det berodde på att jag haft såna skumma drömmar och varit hyperstressad i drömmarna...

Det har varit riktigt kallt i natt och jag funderar på om jag ska behöva kånka in tomaterna under natten, det dignar av tomater men det är inte många jag får skörda varje dag då det allra flesta är gröna ännu.

Frukosten åt jag ute vid kaffebordet i solen, tiden bara försvann och kaffet fick jag hälla i termomugg och ta med till jobbet. Som man bäddar får man ligga brukar det ju sägas och det ligger ju en hel del sanning i det...

Jag har motionerat även idag. Jag gick elljusspåret här hemma i Björns. Av någon anledning är det fd elljusspåret för det är flera år sen det underhölls och det lyser inte lägre några lampor där, men slingorna är ju kvar.
Det skymde under min promenad och jag kan inte låta bli att tycka att det är mysigt med höstmörker. Dock var jag glad att jag kommit ut på vägen och var nästan hemma när det blev mörkt. Fort går det från lite skumt till kolsvart..
Jag har haft inflammation i båda fotlederna och i ena hälsenan ett tag och har succesivt börjat kunna motionera.
Idag så kändes det helt bra tills jag var halvvägs, och nu har jag skitont i ena foten. Det är så trist när det inte är det mentala som stoppar mig från motion, för oftast är det där problemet sitter för mig. Inte för att det hade varit roligare om det var tvärtom, jag ville nog bara gnälla lite...


Nu sitter jag i mitt skinande rena kök och har lyssnat på Karlavagen, att Vaken har börjat betyder att det är dags för sängen för en bra stund sedan. Men det är ju så mysigt! 
Dricker supergott te, rött te -yoghurt och citron, rekommenderas absolut! Och nej! Jag har inte kollat Dallas..
Jag njuter på att se ut genom mina skinande rena köksfönster och ser hur det lyser i lyktan, men ahhh så mysigt!

Om man kollar noga ser man lyktan där blomkrukan speglar sig....

Dagens matintag har sett ut så här:
Fr: 2dl Icas lättyoghurt, 2 skivor rökt skinka, 2tsk skinkost, kaffe m mjölk
Mm: 1dl keso, ½ äpple
Lu: Hemmagjord grillad hamburgare, sallad, dressing (intagen på assiett i ställer för tallrik, ska visst vara bra)
Mi: Te, jordgubbar, 1 dl yogurt, 1 varsågod m bregott, ägg, kaviar, 1 sportbröd m bregott o rökt skinka. 
Tot: 1393kcal/1500


Bilderna ska vara klickbara om du vill se min kok-konst lite närmare...

Motion: 50 min i kuperad terräng. 

Well, well det var allt för i kväll!
S
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!