Vikt & mått

Jag har ökat nästan fyra kilo i vikt, jag har inte mätt mig.
Det är över med det nu, fast det är semester!!
Nå hur kunde det bli så då???


Ursäkternas mästare slår till, men sanningen är den att jag har inte orkat bry mig om mig själv på det viset. Jag har inte fallit tillbaka helt i gamla spår men;
*Portionerna har ökat
*Jag har slarvat med frukost
*Jag har slarvat med lunch
Det är så det har varit och då går jag upp i vikt.
Jag har däremot;
*Skött min motion
*Inte känt att det inte är någon idé
*Inte gett upp
Igår kväll bestämde jag mig för att nu JÄVLAR är det färdigdaltat för HELVETE, nu tar du KOMMANDOT!!!
Jo det låter illa, men jag måste låta så åt mig själv ibland för att jag ska förstå. Det går inte att mesa med mig, då tar jag (min sabotör) överhand. Så nu var det ett allvarssnack Sandra till Sandras sabotör.

Min plan för semestern är att se till att det finns god lyxig mat hemma som jag mår bra av, som jag vill äta egentligen. Det är gott att äta bra mat, men det är också lätt att falla i gamla dåliga vanor. Planering är A o O. Min plan var att nå ett visst viktmål 31/7. Eftersom jag ökat i vikt så är mitt mål att komma tillbaka dit jag var i vikt och att inte öka i vikt. Det är inte aktuellt att öka i vikt Sandra!

Så nu ska jag hoppa i mina snajsiga motionskläder och ta en tur med Bungystavarna.

Well well!
S

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!