Nu ska jag tänka mig smal!

Här på bloggen har det varit tyst ett tag, men det har blivit en vana som jag har för avsikt att bryta. Dock kommer fokus inte att ligga på hundar och hundträning även om det var ett ljusår sedan det var så...
Nu ligger fokus på mig, mig och mig och "tänk dig smal" kursen.

Alla ni som känner mig, på riktigt eller via bloggen vet att jag kämpar med min övervikt mer eller mindre hela tiden. 5kg ner, 7 kg upp... Det är trend som är bruten, bara så du vet!

Sedan ett år så går jag vad jag kallar en "tjockiskurs", denna går jag via Lea Hypnos och den är jättebra!
Tack vare den (och mina kurskamrater) och mig själv såklar har jag minskat 8kg i vikt.
Nu träffas vi en gång i månaden, men vi skriver dagligen till varandra via internet vilket är superbra. Dock så känner jag att jag behöver all hjälp jag kan få för det här är svårt för mig!
Av en slump så ramlade jag över en kurs som heter "Tänk dig smal" och detta kom över mig på FB. Genast kände jag att detta är något för mig.
Jag har kommit till insikt (bättre sent än aldrig) om att det mesta kring min vikt handlar om känslor. Så på måndag går jag två kurser som är fokuserade på att ändra tankemönstret och ha koll på känslorna kring ätande.

För mig handlar det oftast om stress, dålig planering och trötthet när jag överäter. Well jag ska inte gå in på det, i alla fall inte idag...

Well well!
S
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!