Handbroms!

Nu sitter jag i sängen och skriver, det här är den tidigaste kvällen jag gjort på mycket länge. Det känns lite lyxigt att vara under täcket redan. Det är vad jag säger till mig själv iallafall. Egentligen innerst inne är jag sur!
Min plan var att ligga i floatingtanken och sen motionera en längre runda efter jobbet ikväll. Istället ligger jag här. Surt!
Anledningen är att jag idag mitt på dagen fick feber. Vilket onödigt påhitt!
Jag har under några veckor känt att jag "håller på att bli sjuk". Du vet när det är otäckt mellan halsen och näsan och begynnande ont i halsen, men det har inte blivit mer än så. Tills idag.
Först avbokade jag min floating, sen tänkte jag att jag kunde gå en lugn lite längre promenad runt byn. Sen stannade jag upp och lyssnade på min kropp och hörde vad den hade sagt om jag inte hade tagit febernedsättande.
Av den anledningen ligger jag nu i sängen... I den bästa av världar vaknar jag pigg och frisk imorgonbitti.

Det har varit lite dålig kosthållning vid två tillfällen sista tiden. Dels på Valborgsmässoaftonen och första maj. Två dagar då det varit för stora intag.
Valborgs var det pommes till oxfilén, ingen mängd men friterat är friterat. Utöver det intogs det en hel del alkohol.
Detta resulterade i att jag vaknade bakfull före tuppen på första maj. Bakfull är för mig detsamma som galet hungrig och sugen på ALLT!!!!!!!
Vi åt både, pizza, hamburgare och glass. Sist vi åt den typen av kost var på nyårsdagen, då av samma anledning. Det är således livsfarligt att vara bakfull!

Valborgs 2615 kcal, 1:a maj 2875 kcal.
Det var alltså måndag och tisdag förra veckan. Sen på lördagen var vi på middag hos vänner, vi hade tillsammans planerat menyn och vem som skulle laga vad.
Jag hade noga planerat och fyllt i vad dagen intag skulle bli. Det som hände var att det bjöds på mat som inte var inplanerad i form av baguette och ljuvlig vitlökssås gjord på CF. Jag var inte bättre än att jag åt av båda, jag hade lätt kunnat vräka i mig dubbelt så mkt bröd men hejdade mig. Varför ska vitt bröd vara så otroligt gott!?!

Det resulterade i 1842 kcal. Bortsett från dessa tre dagars övertrassering har jag skött mig utmärkt. Jag har hållt mig under mina 1500 kcal och har ätit bra och god mat. Det som jag förundras över är att jag enligt viktklubb.se ska äta över 2200kcal varje dag för att minska önskvärt i vikt. Det vet jag att jag inte kan göra.
Vågen visade +1,1kg. Det var INTE kul!
Det som är skönt är att den inte visar plus när jag skött mig som jag ska. Det som jag lärt mig är att det går inte att leva loppan utan att det får konsekvenser.
Denna lärdom har fått mig att tänka att jag ska tänka lite extra på mina intag nu och vara lite mer "sträng" med mig själv. Jag tål det!
Undantag är 19/5 då jag ska på hundutställning på dagen och på fest på kvällen. Sen 30 maj ska jag och min kollega till Sthlm i några dagar och då kommer det också vara några undantag. Det är de två utmaningarna jag har framför mig, och den största utmaningen är att köra med handbromsen i förutom de två tillfällena.

Dagens intag
Fr: 1,5 dl yoghurt
Lu: Thaisoppa a'la Felix
Mm: ½ sweetie, kaffe
Mi: Fiskpinnar o broccoli
Tot: 763 kcal
(söndag:1431, måndag:1221)

Well well!
S

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Hovika

Bra att du vet varför det blir som det blir. Håller med dig, det är mycket lättare att ta ett plus när man vet att man inte skött sig 100.



Lycka till med handbromsen o krya på dig.

2012-05-08 | 22:31:28
http://halsaoharmoni.blogspot.se




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!