Då var den här måndagen över..

Så var det måndagkväll igen och jag har lagt mig i sängen. Otroligt vad tiden går...
Det har varit full rulle mest hela helgen. Kul fast inte så mkt återhämtning.

Ifredags jobbade vi sent och sen var vi på Bhan Thai och käkade middag. Jag tycker det otroligt svårt att välja när det finns huuur många rätter som helst att välja mellan. Jag kunde inte  bestämma mig, men tog till sist "fyra thailändska rätter".
Jag lämnade ungefär lite mindre än hälften och känner mig nöjd med det.

Tallriken innan jag högg in

Och det om blev över när jag ätit färdigt

Sen bar det iväg på bio, vi såg "Call Girl". Den var bra och grymt autentisk i sin miljö.  Den är sevärd bara för rekvisitan som var fantastisk. Sen att det var en allt annat än en "feel good film" är en annan sak. Vi var dock inte många på bion, vi satt på näst översta raden.

Usch jag blir grymt beklämd av människor som utnyttjar andra människor med flit och vilje.
Till bion köpte jag en tablettask och en liten popcorn. Tablettasken tog slut och jag lämnade hälften av popcornen. Nöjd även över den insatsen även och  mina kalorier övertrasserades  då de inte räckte till popcornen..
När vi kom hem var det mitt i natten och inte annat att göra än att sova.

Lediga lördagar är den bästa morgonen på hela veckan. Jag älskar att få vakna av att väckarklockan spelar "ring så spelar vi", ligga kvar och lyssna en stund för att göra frukost och äta den till "Melodikrysset". Bättre start på dagen går inte att få.
Sen om vi äter frukost i sängen, soffan eller köket får dagsformen avgöra. Ofta vaknar jag så tidigt att vi är inne på förmiddagskaffet när det är kryssdags.
Så var det denna lördag. Efter krysset skulle jag iväg på barnkalas för att ansiktsmåla små flickor till princessor.
Min brorsdotter hade sitt första kalas med inbjudna kompisar (fyllde 4 år). Det var princesstema på hela kalaset och fikabordet såg ljuvligt ut. Jag åt ett äpple och kände mig som superwoman!

När barnen sjöng "ja må hon leva" med sina fina spröda barnrösten var jag tvungen att bita ihop då jag är mästarnas mästare på att bli rörd och lipa. Jag kände mig inte helt bekväm med att börja tjuta där på kalaset. Men å så fina de var allihopa.

En och en halv timme senare var det dags för nästa kalas på samma ställe men då var det fadern i huset som skulle firas.
De bjöds på ugnsbakad entrecote, potatisgratäng, sallad och rödvinssås. Jag åt och drack lagomt och hade inte en tillstymmelse till känsla av att ha överätit.
Det var en jättetrevlig kväll där timmarna bara försvann. Det var tänkt att vi skulle spela lite spel, men det hanns aldrig med.

På söndagen när vi skulle hämta lite grejor vi lämnat kvar så var det fika igen.
Jag fikade litegrann och det vore då F om det skulle sätta sig någonstans. Grrr, det har jag inte lust med...


Min lillasyster var uppe på besök i helgen och hon och hennes mamma kom och åt middag med oss. Vi bjöd på sill, potatis, ägg och Dahlbergs tunnbröd. Möööms så gott.
Johanna hade med sig en jättefin tavla som hon målat i helgen som ska pryda mitt vardagsrum.

Ungefär så har min helg sett ut, trevligt värre men ganska hektiskt..
Så här har kalorierna intagits

Well well!
S

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!