Tisdag 20 nov 2012

Idag har det varit en riktigt bra dag på många sätt..
Jag klev upp tidigt imorse och jag älskar att vara uppe i tid, det är bara så attans svårt att ta sig upp ur sängen. Det verkar vara oavsett hur många timmar jag sovit så vill inte kroppen stiga upp före halv åtta.
Lite kul att jag läste i en tidning idag att enligt "kroppens egna klocka" så är det helt logiskt för att kroppen slutar producera melatonin då. Sen hur sant det då är, är en annan fråga.
Hur som helst så tog jag på mig motionskostymen och stampade iväg en tur med stavarna. Det kändes superhärligt! Härligt både för att det var härligt i luften och härligt för att jag verkligen tog mig ut och inte såsade hemma som ett spöke i morgonrock eller än värre som ett spöke under ett fluffigt duntäcke med vidöppen mun.
Grymt härligt att både jag och hundarna fått en tur innan frukost.


Dagens frukost bestod av 2dl fil & ½dl allbran. Jag höll i en hårdbrödmacka i skafferiet, men la tillbaka den och tänkte att den kunde bli ett mellanmål på jobbet istället men så blev det inte.
Jag trodde att jag skulle hinna iväg på Hanssons och dricka en god latte istället för mitt vanliga pulverkaffe, men hur det då gick till så rann tiden iväg och jag hann vare sig med Hanssons eller kaffe hemma. Det fick bli på jobbet istället.
Tidsoptimist? -Javisst!

På jobbet har det flytit på idag och jag har fått en massa bra grejor utförda och det har varit hyggligt med kunder, det är också ett bra recept för en bra dag. n
Till lunch åt jag en fryst Thaisoppa från Felix, med risk för att vara tjatig, jag tycker de är riktigt goda. Det är inte så många färdigrätter som jag anser vara goda, mer att det finns en del som är ätliga. Goda växer inte på träd..

Efter jobbet stressade jag i väg till Gossen (min lillebror) för att passa hans fina ungar så att de vuxna i familjen också kunde gå och se den bra vampyrfilmen som nu går på bio.
Dit hade jag med mig en; Felix fryst Thaisoppa.
Inget fel på min fantasi.
Det kändes lite väl att äta den direkt ur burken till middag så jag hällde över den i en tallrik, oj så smaskigt det såg ut då mot för i byttan. Åt två finncrips m smör o ost till det -delikat!
Jag har inte tänkt livnära mig på soppor men just för dagen passade det jättebra.


Mange har lidit av någon mindre trevlig magåkomma sedan i lördags, den verkar dock inte smittsam eftersom jag är frisk som en nöt (jag har iaf inga magproblem). Synd bara om honom som har ont och mår illa.
Jag har försökt vara en god medlevare och handlat Proviva, häslofil & fisksoppa till honom.

När jag kom hem från lillbror så krängde jag på mig kostymen igen och begav mig ut på en tur igen. Jag hade bestämt att jag bara ska korta turer och inte äventyra mina fossingar. Men tjurskallig och trög som jag är valde jag en längre tur och hade lust att krypa sista biten hem för att jag hade sån smärta i fötterna.
Tänk att det ska vara omöjligt att lära en gammal kärring att sitta....
Runkeeper som jag använder på mina motionsturer har haft den goda smaken att inte fungera idag vilket är oerhört frustrerande.

Utvärdering av mina nya sulor so far.
Jag känner att mina fötter rättas upp
Jag känner (& ser) att jag har en betydligt bättre benställning (inte lika kobent)
Jag får skavsår
Jag har monsteront på ett nytt ställe i foten

Jag tror att det kommer att bli toppen, och jag tror även att jag behöver gå in dem för nu känns det som att jag har något i skon som jag vill ta bort. Typ en klump modellera under varje fot.
Skavsåren sitter på helt andra ställen än där jag brukar så det tror jag går till sig när jag blivit van att använda dem
Summa summarum är att ännu så lever jag på hoppet =)

Jag är grymt nöjd över att jag skött kosten hela dagen och att jag varit på två motionssvängar idag. Heja Sandra!!

Well well!
S

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!