10 dagar kvar och då var den här...

...och då menar jag årets första snö!

Igår när jag åt frukost så sopade de gatan utanför mitt köksfönster och idag är gatan vit av snö. Man kan säga att kommunen var i sista minuten där. 
Jag önskar att jag också varit i sista minuten, men nej jag har massor kvar som skulle gjorts innan snön kom.
Jag har pelargoner kvar i två blomlådor, andra blommor som står i krukor som ska ner i backen, högar med ris som ska bäras bort. Ett allmänt kaos på garageuppfarten som ska på tippen, båten som ska på land osv...
Sent skall syndaren vakna.
Ganska mysigt med vitt om än det inte kommer stanna. Mina för året nya syrener ska få egna pinnar 
med rödrandigt band emellan sig så plogbilen inte trycker all snö på dem.


I går var jag vuxen och försökte boka en läkartid, det visade sig vara omöjligt. Jag skulle först vara tvungen att ta prover hos en sköterska innan jag kunde boka läkartid.
Jag var och tog dessa sk. prover idag. Jag blev grymt besviken för hon kunde inte ens ta en snabbsänka. Det som gjordes var koll av bt, temp o hb. 
Alltså för mig helt värdelöst då jag visste att jag inte har feber, jag tar regelbundet trycket och det har aldrig varit något med det idag var det 118/77, och blodvärdet var 140.
Med de symptom jag har tyckte hon jag istället skulle boka tid hos en läkare. Men hallå det är ju det jag försökt göra.. Nu ska jag ringa dit i övermorgon för att försöka få en tid.
Don't kill the messenger, och jag var trevlig om än uppgiven. Det är ju knappast den sköterskan som skapat den knäppa rutinen. Det kanske finns de som går till läkare i tid och otid varav denna knasregel finns. Den kategorin tillhör dock inte jag. 

I går gick jag och lade mig 19.40 och sov hela natten. Ikväll ska jag satsa på att vara vaken till 21 åtminstonde =)
Gårdagens matintag var ok och slutade på elvahundranågonting kalorier. 

Idag har jag ätit nåt på 1300kcal. Middagen var min älsklingsrätt som inte ingår i hälsan själv men ack så smakligt. 
2 rostade lingongrova med ost, skinka, bregott och gurka. Kokoste till det. Kan det bli godare?!
Det jag saknar mest nu är min motion, jag riktigt längtar efter att bli kry igen.

Nu är jag nerbäddad under mitt "soffduntäcke" i soffan med en hund över knäna och en vid fötterna. Mysigt värre.

Well well!
S
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!