18 dagar kvar!!!

Nu är det 18 dagar kvar, å så najs det ska bli!!
 
Nu sitter jag i mitt supermysiga kök och bloggar samtidigt som jag dricker lussete. Simultanförmåga!
Att det är så mysigt beror på att jag har hängt upp gardiner i köket nu när det är vintertid som nalkas. Egentligen är det konstigt att när ljuset försvinner ute och det blir mörkare och mörkare (idag blev det mörkt redan kl 18.00) då vill man göra det ännu mörkare, hänga upp gardiner och åtminstonde jag blir sugen på burriga färger. Egentligen borde det ju vara tvärtom, in med det ljus som finns och fram med ljusa färger i mörkret. Fast så funkar inte jag.
Hur som helst så känns det som att jag är på TV med mina stora fönster i köket, längst ner på min gata med E4:an utanför fönstret (läs cykel och gångbanan), ALLT syns glasklart när vi har tänt inne och det är mörkt ute. Med allt menar jag allt, man ser om jag slarvat med mitt akvarie, man ser om det är disk på bänken, eller om vi druckit en flaska vin och lämnat den framme, man ser snudd på vad det är för mat på tallriken. Det är iallafall så det känns.
 
Jag är fortfarande inte frisk  och det är väldans frustrerande då jag så mycket vill motionera och det inte finns en tillstymmelse till ork i kroppen. Jag har inte varit sängliggande men är trött, orkeslös med ont i halsen, tät i andningen osv... 
Det är grymt svårt med motivationen för mitt viktprojekt och jag har med handen på hjärtat inte skött mig exemplariskt. 
Jag har då och då ätit för stora portioner och jag kämpar med ett ENORMT sötsug om kvällarna. I går vann sötsuget över mig och jag mumsade både bulla och muffins. Det är inte vägen till ett hälsosammare liv. 
Nå ny dag och nya tag. 
Jag vet inte vad jag väger då den nya vågen jag köpte var trasig och jag har inte tagit mig för att åka och reklamera den. Det kanske kan bli nån dag i veckan.
Bättre upp är det här;
Jag har inte rökt en endaste cigarett sedan 6:e februari! 
Grattis till mig och min hälsovinst jag gör!!!!!!!!!!!!

Den här hösten verkar bli lika trist som den ifjol då det bara regnade och regnade och regnade... 
I lördagsmorse vaknade jag av en bekant röst i farstun. Det var bästaste Danne som jobbar åt Bodens kommun. Han var och kollade om jag hade översvämning i min källare. De som bor i kvarteret brevid hade fått 1m vatten i sina källare. Tack och lov hade inte något vatten hunnit tränga in. När jag kikade ner i kommunens brunn som står på min gårdsgräns så var nivån ca 5cm ifrån den kritiska gränsen då det börjar trycka in hos oss. 
Nu står det en pump och spolar vatten ur brunnen nerför gatan istället. 
Men visst är det underligt att kommunen inte kan installera en pumpstation så vi slipper översvämningar och vattenskador. Sen törs vi inte använda våra källare till det vi vill eftersom det varje vår och höst är risk för översvämning. 
Här är mina favoritkillar och sätter i pumpen..
 
Här ligger min favoritman och tar igen sig i soffan på mitt kontor...
Han är också fortfarande risig och tog sig en tupplur i väntan på att jag skulle stänga butiken. 


Well well!
S
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!