Dag 11 & 12

I förrgår (lördags) var det ingen som skulle vilja tillbringa morgonen med mig då jag var på ett övervidrigt humör. Jag slog av melodikrysset och stövlade ut på en lång ilsken promenad. Och simsalabim var jag snäll igen... 
Vanligtvis brukar jag vara på ett strålande humör just på lördagar, lyssna på Ring så spelar vi medan vi gör iordning lördagsfrukosten som intages under Melodikrysset. Icket denna lördag. 
Det fina i refrängen var att när jag kom hem efter min motionsrunda var jag snäll igen. 

Det är så härligt att vi bor så nära naturen och det bara är några meter tills man är ute på "landet"...
 
Sen fortsatte lördagen i i besökens anda. 
Först kom grannen på kaffe, sen kom Manges mamma, sen min mamma & Benke, däremellan kom Carola och hämtade en död trut och lite mer av Åkes dödsbo. Senare kom Linda, Tomas & Wilmer på besök. Så det vi planerat blev det nästan inget av, men det var en trevlig dag. 
Medan jag pratade en timma i telefonen med Mirja hann jag såga ner mitt Rosentry som sett skabbigt ut, jag sågade ner den till en halvmeters höjd och hoppas på att den växer sig snyggare när den kommer igen..
 
Igår var det hundkurs, vädret var inte på vår sida och regnet öste ner. Den här kursen har vi på ett annat ställe än vi brukar och nu kan vi vara under tak när vädet inte är det bästa. Vilket lyx!
När vi skulle bege oss hem funderade jag på vem som glömt sin softshelljacka där, jo gissa vem?
Jag hittade inte min jacka när jag skulle åka på morgonen, men tänkte att jag kanske lämnat den i stugan. Näe jag har i två veckor lämnat den utomhus vind för våg. Tur för mig att den inte blåst iväg, eller att något tyckt sig behöva den bättre. 
 
Matmässigt har jag skött mig sämre än vad jag kunnat göra. 
Lördagen var helt ok, 2 hårdbröd till frukost, ingen lunch, kött i lergrytan och magisk fylld bakpotatis till. Lite glass och hjortron till efterrätt. 
Söndagen var det samma frukost, lunch en halv macka på fik, och rester till middagen. Värre var att jag åt en rejäl portion glass i soffan. Gaaahhhh att det ska vara så svårt att hålla fokus och ge tusan i glass!!!!

Nu en dusch innan jobbet..
 
Well well!
S


 
 
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!