Fem, jag upprepar FEM dagar kvar!

Jahapp vad finns det att avrapportera då..?!

Jo jag har varit hos läkaren, en gullig man som jag skulle gissa är indier eller liknande. 
Det jag har under fötterna som gör ont som tusan är förlängd hälsporre. Jag har haft hälsporre tidigare och då har det varit ont i hälen, nu är det ont på sidan av fötterna men så kan det visst vara.
http://halsporre.com/
Där kan man läsa en hel del, även om fina egenvårdtips.
Mina onda fotleder var överbelastade och det fanns ett fint namn, fast jag minns inte vad det hette. Stödstrumpor all day long var det som gällde. Ska även äta vätskedrivande varje dag för att få ner svullnaderna på fötterna. 
Yrselattackerna jag har hänger ihop med min tinitus och nerver i kläm, som i sin tur hänger ihop med spänningar i nacke/hals. För detta fick jag en muskelavslappnande som jag ska äta 2tbl var fjärde timma. Det ska även hjälpa mot huvudvärken som varit min följeslagare en längre tid. 
På måndag ska jag tillbaka för provtagning. 
Skönt att äntligen ha tagit tag i det här. 
Jag var även in på Boten och beställde tid för att göra nya inlägg. 
Jag har samlat så grymt många vuxenpoäng!!

       
Finaste Leona när hon har morgonmys i pyjamasen tillsammans med Moa, lillasyster
och storasyster TrasdocksKajsa.
Vi har lekt "surungeleken" och hon är så grymt gullig när hon växlar
mellan surungen och Leona. TrasdocksKajsa har en fin plats i mitt hjärta. Min fina farmor sydde den åt mig. Då hade hon mittbena och två långa fina flätor, men efter en tid fick hon en ny frisyr då den gamla var uppnött. 

Jag kollar TV samtidigt som jag bloggar. Fredde Wadling sjunger och jag tycker inte hans röst är lika fantastisk som den varit och googlar snabbt. 
Han är bara 61år och har svårartad KOL.  Fy och usch... 


Här sjunger han covern Creep (Radiohead) fantastico!!
 
Igår hade vi middag hemma med goda vänner. Jättetrevligt!
Magnus var supermannen som fixade allting, jag gjorde ingenting. Lyxigt att få ha det så nån gång ibland. 
Till välkomstdrink var det bubbel, gott bubbel. Etiketten var gul, sån vinkännare är jag ;-)
Till förrätt var det en grillad toast med avokado och en slags räkcoleslaw på med öl till.Supergott!
Huvudrätten var nån slags stek från nöt som gjorts i lergryta. Citronchampinjoner, lök, vitlök, timjan med i grytan. De serverades vid sidan om. 
Bakad potatis som grävs ur och blandas med CF och kryddor och sätts tillbaka i skalet och gratineras med ost, och en supersås på sky och grädde. Zinfandel vin till det. Mums filibabba!
Eferrätt hoppade vi över och damerna tog en sherry och herrarna en whisky. 
Roligast för kvällen var nästan herrarnas klädsel. De var "syskonklädda" utan att en aning om det.  Jättetrevligt att få rå om och umgås en hel kväll!
 
 
Den här synen mötte mig i morse då jag inte ides duka av glasen igår. Så ser det ut efter en trevlig kväll!
 
I morse var jag ut på en härligt krispig promenad och hämtade granris till dekoration. Vi har arbetat på gården idag och fått undan det mesta. En del är kvar att göra, men det ska hinnas med innan jag åker på fredag. 
Skönt att få undan. Det hade frusit i lådorna och urnorna så de står inne för att tina så jag kan plantera imorgon.. 
 
När jag kom ur tunneln var det som att kliva in i Narnia. 
 
   
 

Jag fotade en massa, men hade en ful fläck på linsen som jag inte såg förräns jag laddade in bilderna och det var ju inte så kul..

Well well!
S


 
 
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!